Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>
Jak AI pomaga odróżnić dobrych od złych

O tym, jak uczenie maszynowe pomaga platformie do krótkoterminowego wynajmu wykrywać podejrzane rezerwacje, chroniąc gospodarzy oraz gości przed oszustami, opowiada Naba Banerjee z Airbnb w rozmowie z autorami podcastu Me, Myself, and AI, Shervinem Khodabandehem i Samem Ransbothamem. Przedstawiamy zredagowany zapis tej rozmowy.

Wydaje mi się, że większość słuchaczy zna Airbnb, ale opowiedz nam krótko o firmie i jej działalności.

Airbnb to miejsce, gdzie można budować sieć kontaktów, relacje i czuć się częścią większej społeczności. Miliony właścicieli nieruchomości, czyli gospodarzy, otwierają drzwi swoich domów, zapraszając do nich zupełnie obcych ludzi, dzięki czemu ty, ja i nasze rodziny możemy podróżować po egzotycznych miejscach, a zamiast za‑trzymywać się w hotelach, mamy możliwość prawdziwego zanurzenia się w lokalnej kulturze. Czasami, gdy ma się naprawdę dużo szczęścia, trafia się do domu, w którym mieszkają gospodarze i oferują prawdziwą gościnę, a to daje niezwykłe poczucie wspólnoty. W dzisiejszym świecie, gdzie jest coraz więcej izolacji i coraz mniej głębokich relacji, czerpię ogromną radość z tego, że pracuję w firmie, która sprzyja umacnianiu więzi między ludźmi. A mój zespół, odpowiedzialny za zaufanie i bezpieczeństwo na platformie Airbnb, zajmuje się całą ścieżką klienta, od momentu zakładania konta w Airbnb. Czasami zdarza się, że coś pójdzie nie tak, bo np. ktoś może założyć fałszywe konto albo przejąć kontrolę nad cudzym. Mieszkanie albo dom, który znalazłeś, mogą być „fałszywe”; opinie innych gości, które czytasz, nie zawsze są autentyczne. Nasza praca polega na tym, żebyś ty mógł cieszyć się fantastycznymi wakacjami, a gospodarz mógł skupić się na jak najlepszym podjęciu gości. Więc próbujemy przewidzieć niektóre z tych zagrożeń i im przeciwdziałać, a także minimalizować ryzyko ich wystąpienia w przyszłości. Mój zespół wykorzystuje technologię oraz dane po to, by dodać odrobinę magii do ścieżki użytkownika.

Jak coś pójdzie nie tak, to wszyscy czytamy i słyszymy o tym w wiadomościach. Ile jest negatywnych przypadków wśród tych niezliczonych transakcji, które realizuje twoja platforma?

Zostało 91% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Dołącz do subskrybentów MIT Sloan Management Review Polska Premium!

Jesteś subskrybentem? Zaloguj się »

SHERVIN KHODABANDEH

starszy partner i dyrektor zarządzający w BCG. Współkieruje inicjatywą GAMMA (pionem sztucznej inteligencji w BCG) w regionie Ameryki Północnej.

SAM RANSBOTHAM

jest profesorem na wydziale systemów informatycznych w Carroll School of Management na Boston College, a także redaktorem gościnnym w inicjatywie badawczej Artificial Intelligence and Business Strategy Big Ideas prowadzonej przez MIT Sloan Management Review

Polecane artykuły


Najpopularniejsze tematy