Dwa wyzwania, z jakimi muszą zmierzyć się obecnie firmy, to postępująca cyfryzacja, przyśpieszona gwałtownie przez obecny kryzys, oraz niezwykła zmienność sytuacji rynkowej. W tej sytuacji planowanie strategiczne wymaga szczególnych rozwiązań i coraz bardziej na znaczeniu zyskuje… taktyka.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY TWORZĄCE GŁÓWNY TEMAT WYDANIA »
Dlaczego tradycyjna strategia już nie działa?
Tradycyjne procesy strategiczne wymagają czasu i wnikliwej analizy zachowań konsumentów, rynków, konkurentów oraz sprawnego funkcjonowania modeli biznesowych, a także głębokiego zrozumienia ekonomiki branży i jej graczy. Zdolność do realizacji tego typu procesów nie istnieje w świecie cyfrowym, w którym sprawy toczą się szybko, ewolucja technologiczna może wziąć nieostrożnych z zaskoczenia, konkurenci są niesprecyzowani, a informacje na ich temat – skąpe i ulotne.

Jak pandemia zjada strategię na śniadanie
W turbulentnym świecie planowanie strategiczne zmienia się z procesu liniowego w proces aktualizowany w czasie rzeczywistym, w którym cele długoterminowe przenikają się z bieżącym reagowaniem na zakłócenia zewnętrzne.

Telemedycyna. Pandemiczny boom i co dalej?
Pandemia bezlitośnie obnażyła słabość tradycyjnej opieki zdrowotnej, ale też umocniła rolę nowych technologii w komunikacji z pacjentami. W ten trend wpisała się firma Telemedico, która rośnie dzięki umiejętności łączenia działań strategicznych i taktycznych.
