Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>
Dzięki AI przesuwamy granice naszych możliwości

Sam Ransbotham oraz Shervin Khodabandeh, gospodarze podcastu Me, Myself, and AI, rozmawiają z wiceprezesem Microsoftu Erikiem Boydem o tworzeniu i wdrażaniu rozwiązań wykorzystujących sztuczną inteligencję, o potencjale tkwiącym w tej technologii oraz związanymi z nią zagrożeniami. Przedstawiamy zredagowany zapis tej rozmowy.

Microsoft jako partner firmy OpenAI, która niedawno zadziwiła świat swoim chatbotem ChatGPT oraz generatorem obrazów DALL‑E, przyczynił się do powstania tych popularnych narzędzi generatywnej sztucznej inteligencji (generative AI). Warto jednak pamiętać, że twórca systemów Windows i Office od lat konsekwentnie inwestuje w opracowywanie własnych technologii AI. Nawet jeżeli sztuczna inteligencja nie odgrywa kluczowej roli w danym oprogramowaniu, to często determinuje sposób jego działania, jak ma to miejsce w przypadku należącej do Microsoftu wyszukiwarki Bing.

Sam Ransbotham: Opowiedz nam, czym tak konkretnie się zajmujesz jako wiceprezes odpowiedzialny za platformę AI w Microsofcie.

Mój zespół koncentruje się na dwóch różnych obszarach. Po pierwsze, oferujemy narzędzia tym, którzy budują i trenują własne modele sztucznej inteligencji, by stały się bardziej wydajne. Tym jest Azure Machine Learning, który tworzy zestaw narzędzi dostępny dla użytkowników zewnętrznych. Ale te same rozwiązania stosujemy także wewnętrznie i korzystają z nich zespoły odpowiedzialne za wyszukiwarkę Bing, pakiet Office, platformę Azure. Narzędzia te wykorzystywane są do budowania wszelkich modeli, z jakich korzysta nasza firma.

Po drugie, niektóre z naszych modeli tworzymy sami. Ten obszar nazywany jest Cognitive Services, czyli usługi kognitywne. Więc jeżeli ktoś chce mieć dostęp do najnowszych, najlepszych modeli mowy, widzenia czy języka, my to oferujemy w ramach usługi, z której można korzystać tak jak z usługi webowej. Współpracujemy z zespołami badawczymi w Microsoft Research i razem rozwijamy tę dziedzinę, przesuwamy granice sztucznej inteligencji, a potem efekty naszej pracy udostępniamy zarówno wewnątrz Microsoftu, jak i klientom zewnętrznym za pośrednictwem Azure. Moja praca polega zatem na tworzeniu wszystkich tych produktów i szukaniu odpowiedzi na potrzeby wszystkich naszych klientów w błyskawicznie rozwijającej się dziedzinie, jaką jest AI.

Zostało 86% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Dołącz do subskrybentów MIT Sloan Management Review Polska Premium!

Jesteś subskrybentem? Zaloguj się »

SHERVIN KHODABANDEH

jest starszym partnerem i dyrektorem zarządzającym w BCG. Współkieruje inicjatywą GAMMA (pionem sztucznej inteligencji w BCG) w regionie Ameryki Północnej. Można skontaktować się z nim pod adresem poczty elektronicznej shervin@bcg.com.

SAM RANSBOTHAM

jest profesorem na wydziale systemów informatycznych w Carroll School of Management na Boston College, a także redaktorem gościnnym w inicjatywie badawczej Artificial Intelligence and Business Strategy Big Ideas prowadzonej przez MIT Sloan Management Review

ERIC BOYD

rozpoczął pracę w Microsofcie w 2009 roku z misją utworzenia zespołu Silicon Valley Search Ads, zajmującego się reklamami w wyszukiwarkach. W 2011 roku przeniósł się do Bellevue w stanie Waszyngton, by pokierować zespołem Bing Ads Development, odpowiedzialnym za rozwój reklam w wyszukiwarce Bing, a od 2015 roku zarządza platformą AI w pionie rozwiązań chmurowych i sztucznej inteligencji

Polecane artykuły


Najpopularniejsze tematy