Nowe badania pokazują, że hierarchia w miejscu pracy może utrudniać nabywanie nowych kompetencji. Istnieją jednak sposoby na wzmocnienie skutecznosci inicjatyw szkoleniowych.
Wraz z rosnacą dostepnoscią zaawansowanej analityki, sztucznej inteligencji i robotyki liderzy przebudowują swoje kadry, aby sprostać wymaganiom wynikającym z koniecznosci obsługi nowych narzędzi cyfrowych. Według Światowego Forum Ekonomicznego, do 2022 roku 54% wszystkich pracowników będzie musiało znacznie podnieść swoje kwalifikacje w tym względzie.
Jednak liderzy zaangażowani w transformację kadrową napotykają nieoczekiwane przeszkody, próbując dostosować kompetencje swoich pracowników do wymogów cyfryzacji i automatyzacji. Wprowadzenie nowych technologii do miejsca pracy często narusza istniejacą hierarchię, opartą na stażu pracy, roli lub wiedzy specjalistycznej – czynnikach, które dyktuja poziom szacunku, zakładane kompetencje i poważanie, jakim pracownik cieszy sie w organizacji.
Wspólnie z Jenna Myers z MIT Sloan School of Management, Lindsay Gainer z Mass General Brigham oraz profesor Sara Singer ze Stanford University School of Medicine prawie dwa lata badałam, jakie działania podejmują liderzy (w pięciu róznych placówkach podstawowej opieki zdrowotnej), by wesprzeć rozwój umiejętnosci technicznych pracowników.