Mentoring, niegdyś utożsamiany z relacją mistrz–uczeń, dziś staje się ważnym narzędziem rozwoju dla liderów na najwyższych szczeblach biznesu. Skuteczni menedżerowie muszą stale poszerzać swoje kompetencje i perspektywy, by nie tylko nie stracić przewagi, ale też nie narazić na stagnację całej organizacji.
W ostatnich latach zmieniło się podejście do procesu mentoringu panujące wśród najwyższej kadry zarządzającej, która zaczęła dostrzegać w nim realne wsparcie w podejmowaniu strategicznych decyzji i długoterminowym kształtowaniu ścieżki kariery. Dla samego lidera mentor często staje zaufanym doradcą zapewniającym bezcenną obiektywną perspektywę w kluczowych momentach kariery. Jak wskazuje badanie Harvardu, aż 84% ankietowanych dyrektorów generalnych (CEO) potwierdza, że dzięki relacji z mentorem uniknęli kosztownych błędów i szybciej stali się efektywni w nowej roli. Taka relacja daje ponadto przestrzeń do konstruktywnej refleksji nad wyzwaniami i decyzjami, co sprzyja bardziej przemyślanemu przywództwu.