Internet rzeczy
Małgorzata Ciechomska, Orange: „Rozwiązania smart nie są zarezerwowane wyłącznie dla metropolii”
O rosnącej otwartości polskich miast na technologie z zakresu IoT oraz o inteligentnej transformacji naszego otoczenia opowiada Małgorzata Ciechomska, dyrektorka sprzedaży i marketingu IoT i Smart Cities z Orange Polska.
5 tekstów na temat wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości, które zmienią twoje myślenie
Technologie rozszerzonej rzeczywistości (AR) i wirtualnej rzeczywistości (VR) mogą oddziaływać na wiele zmysłów. Dlatego też ich potencjał biznesowy jest ogromny. Dziś stoimy u progu rewolucji, którą może przynieść wykorzystanie tych technologii.
Jak VR i AR zmieni szkolenia korporacyjne. Opinie ekspertów
Technologie rozszerzonej rzeczywistości (AR) i wirtualnej rzeczywistości (VR) mogą oddziaływać na wiele zmysłów. Dlatego też ich wykorzystanie w edukacji i szkoleniach – także korporacyjnych – to ważny trend.
Jak reklamować się w grach?
Gry takie jak Fortnite, Cybepunk 2077 czy Minecracft to już nie tylko zabawa, ale też ogromne przestrzenie dla reklamy i nowe możliwości dla marketingu.
BlackBerry – from mobile to mobility
How to set a business on a completely new track while remaining a significant global player -Charles Eagan, Chief Technology Officer at BlackBerry writing exclusively for MIT Sloan Management Review Poland.
Jak Google Cloud wspiera Przemysł 4.0?
Po Przemyśle 3.0, opierającym się na cyfryzacji i wzroście automatyzacji, przyszedł czas na Przemysł 4.0, w którym główne skrzypce grają samodoskonalące się obiekty, internet rzeczy i lepsza komunikacja pomiędzy maszynami a ludźmi. Jak przystosować swój biznes do rynku, w którym cyfryzacja ma coraz większe znaczenie? Pomóc w tym mogą usługi Google Cloud Platform, mocno wspierające firmy w tej transformacji.
Technologiczni giganci inwestują w Edge Computing
Obecnie na świecie jest ponad 50 miliardów urządzeń IoT, a liczba ta będzie zwiększać się z rozwojem rynku. Wraz z liczbą urządzeń podłączonych do sieci, wykładniczo rośnie również ilość przetwarzanych informacji
Pokaż mi swój mobile, a powiem ci… ile tracisz, czyli m-commerce w pigułce
Mobile-commerce stanowi ponad 67% globalnego e-commerce. O trendach internetowego handlu opowiada Łukasz Wyglądała, praktyk biznesu, coach, strategy lead & co-founder e-com.house, gość E-commerce Trends Summit.
Pandemia zmieniła megatrendy w rozwoju sztucznej inteligencji
W nowej publikacji 2 Megatrends Dominate the Gartner Hype Cycle for Artificial Intelligence, analitycy podkreślają, że COVID-19 nie zatrzymał rozwoju AI, ale uwypuklił dwa nowe trendy.
Internet ciał: kiedy organizm staje się urządzeniem
Internet rzeczy oferuje możliwość łączenia wielu urządzeń wyposażonych w czujniki – ale to dopiero początek. Okazuje się, że urządzeniem podłączonym do internetu rzeczy może być także... ludzkie ciało.
Egzoszkielety, VR i AR w miejscu pracy. Pomoc czy zagrożenie?
Systemy wspomagania pracowników, takie jak egzoszkielety bądź okulary AR i VR, teoretycznie mają sprawić, że praca będzie lżejsza i bardziej wydajna. Czy jednak ich operatorzy dokładnie tak postrzegają te innowacyjne rozwiązania? A może traktują je jako zagrożenie dla swoich miejsc pracy?
Platforma robotów. Jak robotyzacja zmieni produkcję? [WIDEO]
Dr Piotr Wiśniewski, dyrektor zarządzający grupy DB77, opowiada o optymalizacji procesów w organizacjach produkcyjnych i usługowych, a także o robotyzacji produkcji.
Jak epidemia zmieniła i przyśpieszyła cyfrową zmianę w produkcji. Ilu robotów brakuje w Polsce? Dlaczego robotyzacja w Polsce wciąż jest na niskim poziomie. O tym wszystkim mówi Piotr Wiśniewski w swojej prezentacji.
Twoja firma jest zbyt złożona by się ucyfrowić
Aby przejść do świata cyfrowego firmy muszą określić, co stanowi istotę ich działalności i usprawnić swoje procesy. Tak jak LEGO, Nordstrom czy Philips i inni.
Soczewki z rozszerzoną rzeczywistością – Mojo Lens
Mojo Lens to soczewki kontaktowe wykorzystujące rzeczywistość rozszerzoną. Bo okulary do AR lub VR są takie zwyczajne…
Elektronika ubieralna mózgu: rośnie nowy, lukratywny rynek
Termin elektronika ubieralna mózgu brzmi może trochę makabrycznie, ale nie odstrasza ani inwestorów, ani tym bardziej osób, które chcą poprawić funkcjonowanie swoich szarych komórek. I chętnie za to zapłacą. Dzięki temu wartość tego rynku osiągnie w 2020 roku 6 miliardów dolarów.
Elektronika ubieralna powoli zastępuje smartfony
CZY WIESZ, ŻE: rynek elektroniki ubieralnej (od smartwatchy po słuchawki) rośnie w niesamowitym tempie? Ale nie chodzi tylko o tempo wzrostu.
Dzieci nie wierzą asystentom głosowym. To twoi przyszli klienci
Asystenci głosowi to rzeczywistość, która otacza coraz większą liczbę dzieci urodzonych po 2010 roku. Jak wpływa to na ich rozwój i postrzeganie informacji marketingowych?
Zdecydowaną większość wniosków patentowych nadal zgłaszają mężczyźni
CZY WIESZ, ŻE: dynamiczny rozwój gospodarki Chin może być pośrednio związany z rosnącą liczbą kobiet-wynalazczyń?
Nadszedł czas IoT
Komunikacja między urządzeniami, którą zapewnia Internet Rzeczy, już znajduje swoje zastosowanie w przemyśle. IoT wpłynie nie tylko na redukcję kosztów, ale i poprawę procesów biznesowych.
IIoT – czas na inteligentne fabryki
Przemysłowy Internet Rzeczy coraz śmielej wkracza na polski rynek, choć wciąż nie możemy pochwalić się zbyt licznymi wdrożeniami. O tym, jakie są obecne przypadki wykorzystania IIoT oraz jakie działania należy podjąć, aby przekształcić firmę w fabrykę przyszłości, opowiada Maciej Lipiński, członek zarządu ds. technologii i innowacji w BCAST. Rozmawia Paulina Kostro.