Prowadzenie firmy
Redukcja śladu węglowego zależy od liderów B+R
To szefowie jednostek odpowiedzialnych za badania i rozwój są kluczowi dla powodzenia działań prowadzących do neutralności węglowej.
Co mogą zrobić liderzy, by dostosować się do ekologicznego stylu życia
Jednym z trendów propagowanych przez niektórych liderów biznesu jest promowanie bardziej ekologicznego życia – nastawionego na redukcję śladu węglowego oraz podejmowanie przyjaznych środowisku wyborów.
„Zielony” biznes – 5 inspiracji na majówkę
Współczesny biznes coraz częściej w wymiarze technologicznym i operacyjnym koncentruje się na rozwiązaniach ekologicznych. Przypominamy pięć tekstów pokazujących, dlaczego to ważne.
Im więcej ofiarujesz, tym więcej zarabiasz
Odpowiednio przemyślane wpłaty na cele charytatywne mogą pełnić funkcje marketingowe. Zachęcają klientów do zakupów i większych wydatków.
Zrównoważony rozwój u podstaw nauki o zarządzaniu
Nowe badania wskazują, że zrównoważone zarządzanie jest podstawową praktyką biznesową, a nie tylko nowoczesnym trendem.
Mity dotyczące nieautoryzowanych podwykonawców
Organizacje, które chcą poprawić przejrzystość łańcucha dostaw — i ograniczyć podzlecanie zamówień — muszą korzystać z analiz i przestać myśleć jedynie o cenie.
Mierzenie zrównoważonego rozwoju. Jak to robią giganci?
Firmy coraz chętniej chwalą się swoimi działaniami na rzecz zrównoważonego rozwoju. Jest im znacznie łatwiej gdy dysponują konkretnymi danymi. Te jednak trudno pozyskać.
Jak wdrażać cyrkularne modele biznesowe
Umiejętne radzenie sobie z czterema kluczowymi wyzwaniami sprawi, że twoje przedsiębiorstwo przemysłowe stanie się bardziej przyjazne środowisku.
Wielka kariera małego robota
Photon to niewielki robot edukacyjny już na pierwszy rzut oka wzbudzający sympatię szeroko otwartymi „oczami” i zabawnie odstającymi czułkami. Ale Photon to także młoda polska firma, uznana dwa lata temu za najlepszy start-up w Europie Środkowo-Wschodniej. Firma, która rozwija i wytwarza swoje produkty w Polsce, ale sprzedaje je globalnie, skutecznie konkurując z potężnymi rywalami z Chin i USA. Dlatego jej historia – tak jak jej robot – również może mieć charakter edukacyjny.
Jak stworzyć przestrzeń roboczą, która da ludziom energię do pracy
Obcowanie z naturą daje pracownikom energię do pracy, pobudza intelektualnie, łagodzi obyczaje, ułatwiając kontakty społeczne.
Skalowanie sieci franczyzowych. Jak budować wartość firmy w modelu franczyzy dzięki technologiom? [VIDEO]
Monika Ferreira, doradca strategiczny & Partner Zarządzający w praktyce doradztwa strategicznego w I’GS In Good Strategy, mówiła o skalowalności modeli franczyzowych. W swojej prezentacji podkreślała znaczenie technologii w procesie skalowalności modeli - dzięki nowoczesnym rozwiązaniom łatwiejsze jest przeniesie różnych procesów niezależnie od skali firmy i rodzaju działalności.
Czy warto stawiać na przełomową zmianę
Przełomowa zmiana nie zawsze jest właściwą strategią dla start-upów. To tylko jedna z opcji.
Perspektywy rozwoju marek w czasie kryzysu epidemii COVID-19
W związku ze zmianami w środowisku konsumenckim małe i średniej wielkości marki stoją w obliczu wyjątkowej szansy, by pokazać, na co je stać.
Bezpłatne usługi dla przedsiębiorstw w czasie pandemii
Epidemia koronawirusa wywołała ogromne zamieszanie w funkcjonowaniu firm. Część z nich została zmuszona do ograniczenia działania lub poważnych zmian w zasadach funkcjonowania
Wiosna 2020. Nowy numer MIT Sloan Management Review Polska
Cyfrowa (re)organizacja. Technologiczna szczepionka dla twojego biznesu – także w czasie kryzysu.
Jak przezorne firmy zyskują przewagę w burzliwych czasach
Kiedy rośnie niepewność, najlepsze firmy utrzymują silną pozycję dzięki temu, że wiedzą, gdzie szukać sygnałów ostrzegawczych i jak badać swoje otoczenie.
Zanieczyszczenie cyfrowe – jak z nim walczyć?
Dobrze przemyślany plan pomoże uniknąć zanieczyszczenia cyfrowego w trakcie opracowywania nowych produktów.
Kraje z najpoważniejszym niedoborem umiejętności pracowników
CZY WIESZ, ŻE: zmiany na rynku pracy i rozwój technologii powodują, że coraz więcej firm staje przed sytuacją, w której potrzebuje nowego pracownika, ale... nie znajduje żadnego odpowiedniego kandydata.
Tesla to najcenniejsza amerykańska marka motoryzacyjna
CZY WIESZ, ŻE: mimo prognoz sceptyków wartość giełdowa firmy Tesla cały czas rośnie i bije kolejne rekordy.
Jak zwinne podejście buduje wartość dla klienta
O swoich doświadczeniach we wdrażaniu zwinności organizacyjnej piszą Krzysztof Habowski i Rafał Kern z firmy RST Software Masters.