Strategia
Przygotuj firmę na nadchodzącą recesję
Aby przygotować się na zbliżający się kryzys, liderzy powinni zadbać o odporność swoich organizacji oraz zwinność w zakresie zarządzania poszczególnymi jednostkami organizacyjnymi i posiadanymi zasobami.
Firma bez granic, czyli zarządzanie w międzykulturowym świecie
Z kulturą jest jak z powietrzem. Na co dzień większość z nas nie zastanawia się, czym oddycha, lecz gdy zacznie brakować tlenu, będziemy się dusić. Z perspektywy kulturowej w każdym kraju, w każdym regionie, a nawet w każdej organizacji, to powietrze ma inny skład. Dlatego brak zrozumienia różnic kulturowych może szybko doprowadzić do porażki zarówno w życiu, jak i biznesie.
Jak dziś oceniać wpływ firm na społeczeństwo i środowisko
Czas najwyższy na zmianę podejścia do oceny działalności społecznej i środowiskowej firm.
Pracuj nad strategią w modelu otwartym
Tworzenie strategii w wąskim gronie, za zamkniętymi drzwiami, jest receptą na porażkę.
Niezwykłe biznesy, czyli jak pandemia wymusiła społeczną zmianę
W spolaryzowanej i napiętej atmosferze marki mają do odegrania ważną rolę społeczną, która wykracza daleko poza ich kompetencje sprzedażowe.
Podziel się wartością, a cały twój ekosystem odniesie sukces
Zwycięskie platformy to takie, w których i liderzy, i naśladowcy dbają wzajemnie o swoje interesy.
Jak wygrywać, koncentrując się na efektach osiąganych przez klienta
Obecnie klienci nie kupują produktu, kupują rozwiązanie swoich problemów. Produkt nie jest celem, lecz środkiem do celu.
Tworzenie strategii w dynamicznym otoczeniu biznesowym
Firmy nie mogą dłużej polegać na tradycyjnych formach prognozowania w celu dostrzeżenia – i spożytkowania – wyłaniających się zagrożeń i szans.
Cyfrowa strategia na czas kryzysu
Wojsko z założenia przygotowuje się na sytuację kryzysową, jaką jest konflikt zbrojny. Wie jak osiągnąć zwinność operacyjną. Ta wiedza może okazać się niezwykle cenna dla menedżerów w obecnym czasie.
Model biznesowy na cyfrowe czasy
O tym, jak potrzeba i zdolność rozumienia klienta końcowego oraz umiejętność i konieczność poruszania się w cyfrowym ekosystemie determinują optymalny model biznesowy dla danej firmy w cyfrowych czasach, mówi nam Stephanie Woerner, badaczka z MIT Sloan Center for Information Systems Research. Rozmawia Paweł Górecki, redaktor naczelny „MIT Sloan Management Review Polska”.
Jak przenieść wydarzenie do sieci i na tym zyskać?
Wydarzenia wirtualne mogą być ciekawą alternatywą dla stacjonarnych spotkań, oferując przy okazji dodatkowe wartości oraz możliwości. Historia Warszawskiego Festiwalu Filmowego „Wisła” pokazuje, jak wiele można zyskać na – przymusowej bądź nie – zmianie formatu.
Nowa odmiana przełomowych innowatorów
Wchodząc na rynek z produktami i usługami równie dobrymi jak te oferowane przez firmy o ugruntowanej pozycji rynkowej, przełomowi innowatorzy nowego typu sprawiają, że tradycyjnym biznesom jest jeszcze trudniej z nimi konkurować.
Łatwiej zostać liderem, niż pozostać na szczycie
Historia Otomoto pokazuje, że o ile osiągnięcie pozycji lidera na konkurencyjnym rynku jest możliwe, o tyle utrzymanie się na szczycie to dużo trudniejsze wyzwanie. Sposobem serwisu na zachowanie czołowej pozycji jest umiejętne łączenie świata realnego i cyfrowego, utrzymywanie zadowolenia użytkowników oraz nieustanne dążenie do organizacyjnej zwinności.
Technologia ma zerową wartość dla biznesu
Nabiera jej, dopiero gdy zmienia sposób działania firmy – przekonuje George Westerman z MIT Sloan School of Management. Rozmawia Paweł Górecki.
DUET W AWANGARDZIE CYFROWEJ REWOLUCJI
Polskie oddziały BNP Paribas i Samsunga rozpoczęły strategiczną współpracę w naszym kraju. Jej pierwszy efekt to specjalny smartfon, który ma zachęcić klientów do korzystania z mobilnej bankowości. Telefon to jednak tylko początek wspólnej cyfrowej rewolucji.
Sztuczna inteligencja w firmie to wymierne korzyści
W jaki sposób organizacje mogą doskonalić procesy i pomnażać korzyści dzięki kognitywnym systemom przetwarzania danych.
Bank w czasach Facebooka i Google’a
O swoich doświadczeniach we wprowadzaniu innowacji oraz o konkurencji i współpracy pomiędzy bankami, fintechami oraz technologicznymi gigantami mówi nam Sonia Wędrychowicz-Horbatowska, do niedawna szefowa technologicznej transformacji w JPMorgan Chase w Nowym Jorku.
Intralogistyka w Przemyśle 4.0
Przedsiębiorcy coraz częściej automatyzują i robotyzują linie produkcyjne. Automatyzacja równie zdecydowanie wkracza do transportu wewnątrzzakładowego. Jej zaawansowanym przykładem są autonomiczne roboty mobilne (AMR) – następcy wózków elektrycznych czy AGV.
Zastosuj spójną strategię AI
Strategię firmy definiują kluczowe wskaźniki efektywności (KPI). Sztuczna inteligencja może pomóc w ustaleniu, które parametry należy mierzyć, jak to najlepiej robić i które traktować priorytetowo.