Ekspansja
Polskie inwestycje w Afryce
Rodzime firmy coraz odważniej wkraczają na rynki Afryki Subsaharyjskiej, konkurując z międzynarodowymi korporacjami. Jednak ta ambitna podróż to wyzwanie nawet dla doświadczonych graczy biznesowych ze względu na dystans, zmienne uwarunkowania oraz zupełnie nieoczywiste lokalne realia. Inwestycje na afrykańskich rynkach wymagają cierpliwości, budowania relacji i stworzenia dobrej opowieści o przewagach firmy z dalekiego, nieznanego kraju.
Polskie inwestycje w Afryce
Rodzime firmy coraz odważniej wkraczają na rynki Afryki Subsaharyjskiej, konkurując z międzynarodowymi korporacjami. Jednak ta ambitna podróż to wyzwanie nawet dla doświadczonych graczy biznesowych, z racji dystansu, zmiennych uwarunkowań oraz zupełnie nieoczywistych lokalnych realiów. Inwestycje na afrykańskich rynkach wymagają cierpliwości, budowy relacji i stworzenia dobrej opowieści o przewagach firmy z dalekiego i nieznanego kraju.
Podróż z przesiadkami na nowe rynki
Platforma turystyczna eSky wypracowała unikalny model ekspansji zagranicznej, który pozwala na skrócenie czasu od decyzji do rozpoczęcia sprzedaży w nowym kraju do zaledwie dwóch tygodni. Kluczem do sukcesu są autorskie rozwiązania technologiczne, wypracowane podczas podbijania kolejnych rynków.
Piotr Kuba, PFR TFI: „Zawsze warto być gotowym na najgorsze”
Z badań ICAN Research wynika, że polskie przedsiębiorstwa pod koniec 2021 roku oceniały swoją sytuację coraz lepiej. Świętowanie jednak nie trwało długo, bo wraz z wybuchem wojny w Ukrainie pojawiło się wiele nowych wyzwań związanych z zarządzaniem emocjami pracowników, niesieniem pomocy Ukraińcom, ale też załamanymi łańcuchami dostaw czy nadchodzącymi kłopotami z dostępem do surowców. O tym, jak zarządzać oraz dokonywać ekspansji nawet w trudnych czasach, opowiada nam Piotr Kuba, członek zarządu PFR TFI.
Lekcje dla liderów firm, które chcą zaistnieć na rynkach wschodzących
Międzynarodowe przedsiębiorstwa działające na rynkach wschodzących (EMNE) muszą starannie rozważyć, w jaki sposób realizować będą kontrolę nad zagranicznymi spółkami zależnymi.
Czasowa relokacja operacji biznesowych do Polski
Od ponad tygodnia Ukraina walczy z wojskiem rosyjskiego agresora. Wielu ukraińskich przedsiębiorców oraz inwestorów zagranicznych aktywnych wcześniej na terenach objętych teraz działaniami wojennymi zostało pozbawionych możliwości prowadzenia działalności. Z tego powodu przedsiębiorcy rozważają czasową relokację biznesu poza terytorium Ukrainy – do Polski.
Ekspansja zagraniczna polskich przedsiębiorstw
W ramach wydarzenia realizowanego przez Think Tank „Be Polish Be Global” podzieliliśmy się najnowszą wiedzą o najskuteczniejszych metodach i kierunkach ekspansji polskich firm na rynki zagraniczne.
Ekspansja zagraniczna: czy kryzys może stać się szansą?
Mówi się, że kryzys jest jednocześnie zagrożeniem i szansą. Czy polskie firmy wykorzystały obecny kryzys i następujące po nim ożywienie do wzmocnienia pozycji na zagranicznych rynkach?
Obejrzyj debatę: Patriotyzm regionalny w biznesie
27 października rozpocznie się II edycja Kongresu ICAN Management Review „Liderzy Jutra”! To ogromna dawka eksperckiej, praktycznej wiedzy, która umożliwi ci sprawne zarządzanie, skuteczne przezwyciężenie pojawiających się kryzysów i rozwój firmy – zarówno w kontekście globalnym, jak i lokalnym.
JAK POLSKIE FIRMY PODBIJAJĄ NOWE RYNKI – nowy numer "ICAN Management Review"
Dziewiąty już numer magazynu „ICAN Management Review” poświęcamy ekspansji polskich firm – zarówno tych dużych i znanych od lat, jak i mniejszych i młodszych. Pokazujemy, jakie korzyści i jakie wyzwania wiążą się z ekspansją zagraniczną, łącząc to z wynikami najnowszych, autorskich badań.
Blaski i cienie ekspansji zagranicznej
W życiu wielu dobrych firm nadchodzi taki moment, w którym rynek krajowy okazuje się dla nich zbyt ciasny. Utrzymanie tempa wzrostu wymaga w tej sytuacji wyjścia na nowe rynki. Wyjście poza granice kraju to jednocześnie szansa, ale też konieczność zmagania się z barierami i pułapkami, o których nie było mowy na macierzystym rynku.
Ekspansja niescentralizowana
O ekspansji zagranicznej, która nie jest realizowana jedynie z ośrodka centralnego, rozmawiamy z Mirosławem Leniartem, zastępcą dyrektora Pionu Rozwoju Grupy Kapitałowej Asseco.
Ekspansja zagraniczna w kryzysie
Od czego zacząć, jeśli decydujemy się na podbój innych rynków i jakie wybrać kierunki rozwoju, a także jakie bariery stoją przed przedsiębiorcami planującymi międzynarodowy rozwój? Na te oraz inne pytania starali się odpowiedzieć goście Pawła Kubisiaka w webinarium Think Tanku "Be Polish, Be Global".
Ekspansja zagraniczna w dobie pandemii – debata
Czy pandemia COVID-19 ograniczyła ekspansję zagraniczną polskich firm? A może jest to okazja do tego, by jeszcze lepiej walczyć z konkurencją, oferując lepszą jakość produktów i usług?
Jak wykorzystać pandemię do rozwoju eksportu
Janusz Władyczak, prezez KUKE, opowiada jak uniknąć zagrożeń wywołanych przez kryzys związany pandemią, a nawet wykorzystać je do rozwoju ekspansji.
Neoprotekcjonizm jako forma obrony
Witold Wiliński, prezes Zarządu GPW Tech, wyjaśnia jak pandemia wpłynęła na zagraniczne inwestycje w Polsce.
Polskie firmy na zagranicznych zakupach
Jacek Byrt, partner odpowiedzialny za usługi doradztwa finansowego w Mazars, opowiada o tym, jak polskie firmy dokonują akwizycji zagranicznej.
Wzrost w czasach kryzysu
Firmy z branży transportowej, mimo pandemii i wywołanego przez nią, wciąż mogą osiągnąć sukces.
Szlaki handlowe po COVID-19
Pojawienie się koronawirusa SARS-CoV-2 wywołało poważne reperkusje dla globalnej gospodarki. Obszarem szczególnie dotkniętym jest handel światowy. Czy mimo to Polska może wygrać na pandemii?
Skuteczne strategie ekspansji polskich firm
Polskie firmy mogą pochwalić się wieloma sukcesami na rynkach zagranicznych. Okazuje się, że w realizacji wyznaczonych celów nie przeszkadza im nawet pandemia.