Technologia
Podróż z przesiadkami na nowe rynki
Platforma turystyczna eSky wypracowała unikalny model ekspansji zagranicznej, który pozwala na skrócenie czasu od decyzji do rozpoczęcia sprzedaży w nowym kraju do zaledwie dwóch tygodni. Kluczem do sukcesu są autorskie rozwiązania technologiczne, wypracowane podczas podbijania kolejnych rynków.
Nowoczesna infrastruktura Data Center dla lidera e-commerce
Grupa MODIVO podjęła decyzję o modernizacji swojej infrastruktury Data Center, aby sprostać rosnącym wyzwaniom biznesowym. W partnerstwie z firmą K3System zainwestowała w nowoczesne rozwiązania, które zapewniły nie tylko wysoką wydajność, ale także skalowalność, bezpieczeństwo i ciągłość działania.
Komentarz eksperta: Przed komputerami kwantowymi jest jeszcze daleka droga
Komputery kwantowe mają ogromny potencjał rozwiązywania praktycznych problemów biznesowych. Nie zapominajmy jednak, że nadal w wielu przypadkach klasyczne rozwiązania są wystarczające, a nawet skuteczniejsze.
Komercyjny potencjał komputerów kwantowych
Wykorzystanie komputerów kwantowych może być źródłem przewagi ekonomicznej w biznesie, nawet gdy zastosujemy je do obliczeń, z którymi radzą sobie klasyczne maszyny.
Komentarz eksperta: Rewolucja oparta na kubitach tuż za rogiem
Weszliśmy w erę, w której biznes musi skorzystać z alternatywnego podejścia do obliczeń z wykorzystaniem komputerów kwantowych. Podstawy teoretyczne stworzone przez Charliego Bennetta, Richarda Feymana jeszcze w latach osiemdziesiątych XX wieku w tym dziesięcioleciu otrzymały doskonałe uzupełnienie w postaci realnych komputerów kwantowych.
CFO jako lider zmiany w procesie wdrożenia automatyzacji
Wdrożenie procesu automatyzacji w obszarze finansów zmieniło się z „przyjemnej potrzeby” w „konieczność”, dając organizacjom i dyrektorom finansowym przewagę nad konkurencją. Zwlekając z wprowadzeniem automatyzacji, dyrektorzy finansowi tracą możliwość zwiększenia wartości dodanej dla całej organizacji i skutecznego kreowania strategii przyszłości.
Demografia, głupcze! – nowy numer "ICAN Management Review"
W trzynastym wydaniu magazynu „ICAN Management Review" analizujemy, w jaki sposób obecna sytuacja demograficzna przenosi się na polski biznes: zarządzanie pracownikami, wymagane kompetencje przywódcze, nowoczesne formy marketingu i sprzedaży.
E-COMMERCE: więcej tu technologii czy handlu? – nowy numer "ICAN Management Review"!
Dwunasty numer magazynu „ICAN Management Review" poświęcony jest szeroko pojętej tematyce e-commerce. Szukamy odpowiedzi na pytania o najskuteczniejsze strategie, trendy i przyszłość handlu on-line. W odnalezieniu odpowiedzi pomagają nam branżowi eksperci i najnowsze badania.
Aric Dromi: biznesowe strefy komfortu – i jak z nich wyjść
Aric Dromi to futurolog, który sam siebie określa mianem "professional troublemaker". Rzeczywiście, jego poglądy na biznes, zwłaszcza w kontekście nowych technologii, nie zawsze są komfortowe w odbiorze i często burzą pewne sfery komfortu – ale głęboko inspirują do zmian.
MARKETING POD CYFROWĄ PRESJĄ – nowy numer "ICAN Management Review"
Temat jedenastego numeru magazynu „ICAN Management Review" skupiony jest wokół zagadnień marketingowych, zwłaszcza w kontekście nowoczesnych technologii, które zupełnie zmieniają sposób funkcjonowania tego działu w wielu organizacjach. Grupa artykułów, które poświęciliśmy temu zagadnieniu, to pakiet bezcennych informacji (łącznie z najnowszym badaniem), które przydadzą się każdemu menedżerowi.
Znaczenie zdalnego potwierdzania tożsamości w procesach biznesowych
Usługi zaufania oraz identyfikacji elektronicznej są istotnym elementem transformacji cyfrowej. Firmy decydujące się na wdrażanie nowych rozwiązań technologicznych czeka wiele wyzwań – jednym z nich jest elektroniczna identyfikacja klienta.
Platforma inteligencji wizualnej – nowe narzędzie dla marketingu
Sztuczna inteligencja może być wykorzystana w marketingu również w przypadku treści wizualnych. Efekt? Wzrost konwersji na stronie sprzedawcy o 98% i skrócenie czasu badań marketingowych o 99%.
To nie rozwój technologiczny napędza automatyzację, lecz... demografia
Nowe badania naukowców z MIT i Boston University pokazują, że robotyzacja i automatyzacja stosowane są najchętniej w starzejących się społeczeństwach. Ich zadaniem staje się wypełnianie luk demograficznych, zwłaszcza w przemysłowej sile roboczej.
Dokąd zmierzają technologie wykorzystywane w e-commerce?
Przyszłość sprzedaży prowadzonej za pośrednictwem internetu zapowiada się niezwykle ciekawe, głównie za sprawą technologii takich jak algorytmy sztucznej inteligencji, daleko posunięta personalizacja oraz rozpoznawanie mowy. Tylko czy rzeczywiście chodzi o przyszłość, a nie o teraźniejszość? Rozmawiamy o tym z Michałem Blakiem, CEO firmy edrone.
Czy twoi klienci powinni wiedzieć, że rozmawiają z chatbotem?
Pomimo powszechnej automatyzacji procesu obsługi klienta, wciąż wiele osób o woli rozmawiać z człowiekiem, a nie z chatbotem, nawet jeśli oznacza to konieczność długiego oczekiwania na połączenie. Jak postępować w takiej sytuacji?
Dzięki bliźniaczej transformacji w Europie powstanie 5,7 miliona miejsc pracy
W najbliższych latach firmy powinny się skupić na inwestowaniu w sztuczną inteligencję i analizę danych, 5G i 6G, chmurę obliczeniową, a także w produkcję nowej generacji baterii. Duże znaczenie będą też miały rozwiązania, które wprowadzą w życie ideę zrównoważonego rozwoju.
Internet zmienił sprzedaż – a co z ludźmi? Odpowiada Mark Roberge
Rozmawiamy z Markiem Roberge’em, starszym wykładowcą w Harvard Business School o tym, jak bardzo zmienił się sposób sprzedaży. Najpierw pod wpływem nowoczesnych technologii, w tym internetu, a teraz za sprawą pandemii. I jak z tymi zmianami radzą sobie firmy.
Siła rekomendacji, którą możesz wykorzystać w biznesie
Silniki rekomendacji. Niewiele o nich wiemy, choć wszyscy się z nimi spotykamy, kiedy Netflix zadziwiająco trafnie proponuje nam kolejny film do obejrzenia, Spotify domyśla się, czego chcielibyśmy jeszcze posłuchać, a Amazon sugeruje dokupienie produktów, które okazują się zaskakująco przydatne.
6 sposobów na efektywność i dobre samopoczucie przy pracy zdalnej
Praca zdalna nie musi oznaczać chaosu i ciągłego zmagania się z rozpraszającymi sygnałami. Wystarczy stosować się do kilku prostych (z pozoru) zasad, by podczas pracy w domowych warunkach zachować zdrowie psychiczne i jednocześnie zwiększyć efektywność.
Jak szybko i skutecznie lojalizować swoją grupę dystrybutorów lub franczyzobiorców w internecie?
Nie ma cię w internecie, nie istniejesz – wie o tym każdy przedsiębiorca niezależnie od skali prowadzonego biznesu. Jak jednak sprostać wyzwaniom e-marketingu nie mając na nie czasu, ludzi i nakładów finansowych? Rozwiązaniem może okazać się FastTony Smart - narzędzie ułatwiające precyzyjne dotarcie z przekazem do określonego klienta.