Innowacje
Pierwszy polski język neuronowy
Na rynku pojawił się syntezator mowy, który brzmi w języku polskim tak naturalnie, że trudno go odróżnić od prawdziwego ludzkiego głosu.
Polska gospodarka cyfrowa rośnie w siłę
Polska jest w Europie Środkowo-Wschodniej liderem pod względem nominalnej wielkości e-commerce. Ale jaka będzie jego przyszłość w obliczu inflacji studzącej nastroje konsumenckie?
Wybuchowa logistyka
O budowaniu i rozwijaniu niszowego biznesu w branży logistycznej rozmawiamy z wiceprezesem zarządu i jednocześnie współwłaścicielem firmy ADECON Cezarym Ewertowskim oraz dyrektorem rozwoju biznesu i certyfikowanym doradcą ADR Wojciechem Wiśniewskim.
Ekologiczne rozwiązania to inwestycja w konkurencyjność
Sposoby ograniczania negatywnego wpływu działalności wytwórczej człowieka na środowisko mogą jednocześnie przynosić organizacjom korzyści.
Strefa innowacji: Technologie wsparciem w walce z ludzkimi niedoskonałościami
Nowe technologie zmieniają nie tylko funkcjonowanie firm, ale także rewolucjonizują życie we wszystkich zakątkach świata. Przedstawiamy najciekawsze innowacje, które przydają się w biznesie.
Tania i zielona mobilność
Radykalne plany Komisji Europejskiej w zakresie ograniczeń nowo rejestrowanych aut spalinowych osobowych, jak i ciężarowych, zmierzających do zredukowania śladu węglowego transportu do zera już w 2035 roku, wpisują się w szerszą koncepcję zielonej transformacji Starego Kontynentu. W zwiększeniu konkurencyjności przedsiębiorstwa w czasach zmian przychodzi z pomocą oferta firmy Carsmile.
Aplikacja pomoże Polakom zadbać o środowisko i walczyć ze śmieciami
Aż 78% Polaków korzysta dziś ze smartfona, który ułatwia komunikację ze światem, zapewnia rozrywkę i pomaga w codziennych obowiązkach. Od teraz urządzenie mobilne może również stać się narzędziem do walki z rosnącym zanieczyszczeniem środowiska wokół nas.
Sztuczna inteligencja na pierwszej linii
Postęp w dziedzinie AI może wyhamować, jeśli końcowi użytkownicy odmówią korzystania z nowych rozwiązań. Ich twórcy muszą zatem myśleć nie tylko o korzyściach biznesowych, ale też o korzyściach dla samych użytkowników.
Osiem pytań o innowacyjność twojej firmy
Poznaj pytania i odpowiedzi, które pomogą ci przezwyciężyć większość wyzwań towarzyszących innowacjom i znacząco poprawią szansę na sukces twojej firmy.
Kiedy stopniowa zmiana jest lepsza od radykalnej transformacji
Przedsiębiorstwa przemysłowe być może nie są pionierami rewolucji cyfrowej, jednak ich ewolucyjne podejście do przeprowadzania udanych inicjatyw w sferze technologii cyfrowych kryje w sobie cenne lekcje dla innych sektorów.
Innowacje, które inspirują
Nowe technologie zmieniają nie tylko funkcjonowanie firm, ale także rewolucjonizują życie codzienne we wszystkich zakątkach świata. Przedstawiamy najciekawsze rozwiązania i innowacje technologiczne, które powstają na styku świata biznesu i nauki.
Subskrybenci bez ciasteczek
Im lepiej znasz swojego klienta, tym bardziej adekwatną ofertę możesz dla niego stworzyć. W jego poznaniu nieocenioną wartość mają dane na jego temat, które do tej pory reklamodawcy pozyskiwali m.in. dzięki cookies. Tymczasem rośnie grono konsumentów, którzy niechętnie dzielą się informacjami na swój temat w sieci. Czy istnieje sposób na pozyskanie wiedzy na ich temat bez ciasteczek?
Jak kontakty z klientami mogą pomóc marketerom w podejmowaniu decyzji
Rozmowa z szefową marketingu Eventbrite o nawiązywaniu kontaktów z klientami w czasie pandemii oraz o budowaniu wirtualnych społeczności.
Metawersum to zupełnie nowa przestrzeń handlowa
Zaistnienie w metawersum jest zależne wyłącznie od naszej wyobraźni. To nieograniczona niczym przestrzeń, gotowa do przełamywania schematów – także tych sprzedażowych. „Przedsiębiorstwa, które wchodzą do metawersum, to przede wszystkim takie organizacje, które lubią eksperymentować, mają w sobie ducha innowacyjności i chcą zabezpieczyć swoją pozycję na rynku w przyszłości” – opowiada Krzysztof Bulski, dyrektor zarządzający w Molecule Group.
Jak neurobiologia wspomaga projektowanie doświadczeń klienta
Wykorzystywanie przez firmy zdobyczy naukowych dotyczących neurologii pozwala im z większą precyzją wprowadzać innowacje.
Postaw na otwarty model innowacyjności
Dzięki otwartemu korporacyjnemu programowi akceleracyjnemu Mercedes może szybciej wdrażać nowe technologie pochodzące ze start-upów.
Modele współpracy. Na drodze od pomysłu do produktu
Identyfikuj i wcielaj w życie nowatorskie pomysły, wspierając przy tym różne modele współpracy właściwe dla poszczególnych etapów nad projektem.
"Siła bez zwinności to tylko masa". Transformacja cyfrowa przedsiębiorstwa
Pandemia COVID-19 pokazała, jak szybko musimy adaptować się do nowych warunków otoczenia. Wcześniej badania nad szczepionkami trwały ok. 10 lat, a przecież szczepionki przeciw COVID dopuszczono już po kilku miesiącach od rozpoczęcia pandemii.
Cyfrowe narzędzia pomagają chronić planetę
Przeciętny Polak zużywa rocznie ponad 143 kilogramy papieru. To dużo, choć mniej niż Luksemburczyk, Niemiec czy Austriak, którzy potrzebują ponad 100 kg więcej. A przecież produkcja papieru jest szkodliwa dla środowiska, bo wiąże się z postępującą wycinką drzew oraz ogromnym zużyciem wody i energii. Tę sytuację zmienić może upowszechnienie cyfrowych narzędzi.
Jak wybierać najbardziej obiecujące projekty do realizacji?
Decyzja o zainwestowaniu w innowacyjny proces badawczo‑rozwojowy zawsze obarczona jest ryzykiem niepowodzenia. Organizacje mogą je zminimalizować, jeśli upewnią się, że ludzie stojący za tymi decyzjami będą wolni od różnego typu uprzedzeń, a zespoły eksperckie bardziej różnorodne.