Rafał Pikuła
Redaktor MIT Sloan Management Review Polska.
5 nieoczywistych tekstów na temat sztucznej inteligencji, które chciałbyś znać
Dziś sztuczna inteligencja bywa wytrychem marketingowym i buzzwordem. Czym jest jednak w istocie? Sama definicja nie wystarczy, bowiem z definicją sztucznej inteligencji jest jak ze statystyką – mówi dużo, ale nie powie tego, co najważniejsze. Dlatego proponujemy 5 unikatowych tekstów o AI, które mogą przybliżyć nas do prawdy.
Sztuczna inteligencja nie zastąpi ludzi, ale zmieni sposób ich pracy
Panuje powszechne przekonanie, że postępująca automatyzacja i rozwój sztucznej inteligencji zabiorą ludziom pracę. Jednak, jak przekonują David Autor, David Mindell i Elisabeth Reynolds w swojej nowej książce Praca przyszłości: budowanie lepszych miejsc pracy w erze inteligentnych maszyn, sztuczna inteligencja odmienia miejsca pracy, ale ich nie likwiduje. To wielkie wyzwanie dla pracowników i pracodawców.
Nowe technologie w starych sklepach
Zakupy online i zakupy stacjonarne to dwa zupełnie różne światy? Nic bardziej mylnego. Cyfrowe rozwiązania wprost napędzają sprzedaż tradycyjną.
Wiktoria Wójcik. Od gamingu do marketingu
– Stworzyliśmy technologię, która pozwala markom współpracować z tysiącem streamerów łatwiej niż kiedykolwiek pracowała z jednym. W pełni zautomatyzowaliśmy współpracę na linii streamer marka – wyjaśnia Wiktoria Wójcik, gamerka i przedsiębiorczyni. Laureatka 3. edycji konkursu Forbesa "25 przed 25" i zdobywczyni tytułu Bizneswoman Roku: Liderka w Nowych Technologiach i współzałożycielka InStreamly. Rozmawia Rafał Pikuła.
5 tekstów na temat wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości, które zmienią twoje myślenie
Technologie rozszerzonej rzeczywistości (AR) i wirtualnej rzeczywistości (VR) mogą oddziaływać na wiele zmysłów. Dlatego też ich potencjał biznesowy jest ogromny. Dziś stoimy u progu rewolucji, którą może przynieść wykorzystanie tych technologii.
Dlaczego firmy nie chcą chmury?
Aż 65 proc. przedstawicieli wyższej kadry zarządzającej z działów IT twierdzi, że czynnikami, które w największym stopniu zniechęcają do implementacji rozwiązań chmurowych są obawa o bezpieczeństwo danych oraz o to, że nie będą one przetwarzane zgodnie z prawem.
Joanna Nagadowska: start-upy i korporacje potrzebują się wzajemnie
Startupy wnoszą w dojrzały świat biznesu nie tylko innowacje, ale również zwinność działania, łatwość zmian, energię oraz lepsze dopasowanie się do potrzeb klienta - przekonuje Joanna Nagadowska zajmującą się w Google Polska współpracą ze start-upami.
Jak VR i AR zmieni szkolenia korporacyjne. Opinie ekspertów
Technologie rozszerzonej rzeczywistości (AR) i wirtualnej rzeczywistości (VR) mogą oddziaływać na wiele zmysłów. Dlatego też ich wykorzystanie w edukacji i szkoleniach – także korporacyjnych – to ważny trend.
Deepfake w reklamie, czyli gdy twarz wygląda znajomo...
Izraelski start-up Hour One wdraża nowoczesny projekt – chce tworzyć wierne cyfrowe kopie ludzkich twarzy. Mają być one wykorzystywane w edukacji, reklamie i medycynie. Czy to zapowiedź rewolucji deepfake i nowy trend w marketingu?
Roboty napędzane sztuczną inteligencją w magazynach
W ciągu kilku lat każde zadanie, które wcześniej wykonywał człowiek, może zostać częściowo lub całkowicie zautomatyzowane. Robotyzacja wpłynie też na magazynową architekturę.
Czy sztuczna inteligencja może być wynalazcą?
Australijski Sąd Federalny orzekł, że sztuczna Inteligencja (AI) może zostać wpisana we wniosku patentowym jako wynalazca. Ta sytuacja może doprowadzić do wzmożenia zjawiska tzw. trollingu patentowego, utrudniając proces wprowadzania innowacji.
Zwiększ produktywność pracowników i wygrywaj
Postęp technologiczny sprawił, że możemy pracować efektywniej i wydajniej. Nie zawsze jednak zwiększenie nakładów na technologię podnosi produktywność. Dlaczego? Wiele zależy od kultury organizacji.
Certyfikowane produkty cyfrowe zmienią także twój biznes
Ktoś zapłacił milion złotych za „wirtualną miłość” influencerki, ktoś inny prawie 600 tys. dolarów za obrazek z kotkiem. Absurd? Niekoniecznie. NFT może zmienić strategię marketingową twojej firmy, jej procedury księgowe, a nawet ofertę wartości.
Blockchain powszechny
Hipoteka, rejestry pojazdów, podatki i cła, wybory – to tylko przykłady możliwości coraz szerszego wykorzystania technologii blockchain.
Łańcuchy po pandemii
Blockchain (łańcuch bloków), przez wiele osób kojarzony głównie z kryptowalutami, przede wszystkim ze słynnym bitcoinem, zmienia kolejne obszary gospodarki.
Sztuczna inteligencja z poczuciem humoru zmieni zarządzanie
Czy robot będzie lepszym szefem niż ty? To bardzo możliwe. Jeśli tylko sztuczna inteligencja opanuje zdolności miękkie – takie jak poczucie humoru – to zacznie pełnić bardziej ludzkie role i może stać się liderem, za jakim wszyscy chcieliby podążać. To nie science fiction, ta zmiana już się zaczyna.
Cyfrowe społeczeństwo w zasięgu ręki
Jakie są oczekiwania Polaków względem innowacyjnych rozwiązań? Jak do innowacyjności powinien podchodzić biznes?
Pandemia zmieniła megatrendy w rozwoju sztucznej inteligencji
W nowej publikacji 2 Megatrends Dominate the Gartner Hype Cycle for Artificial Intelligence, analitycy podkreślają, że COVID-19 nie zatrzymał rozwoju AI, ale uwypuklił dwa nowe trendy.
Biznesowy rewolucjonista. Kim jest William Sachiti?
Najpierw wymyśl firmę, potem ją rozwiń, a na koniec… porzuć. Wtedy będziesz prawdziwym przedsiębiorcą. Tak mówi William Sachiti, pochodzący z Zimbabwe seryjny przedsiębiorca i wynalazca, obecnie działający głównie w Wielkiej Brytanii. Wywiad odbył się w ramach Infoshare 2020. Rozmawiał Rafał Pikuła.
Czy smutny robot będzie efektywny? O psychoterapii robotów
Superinteligentne roboty są tworzone na nasz obraz i podobieństwo. Jeśli więc coraz więcej ludzi ma problemy psychiczne, to czy ten problem nie dotknie sztucznej inteligencji?