Według planów Unii Europejskiej wszystkie kraje członkowskie mają stać się „społeczeństwem neutralnym klimatycznie, sprawiedliwym i dostatnim, z gospodarką nowoczesną, oszczędzającą zasoby i przyjazną środowisku”. Najważniejszą propozycją „Nowego zielonego ładu” jest uchwalenie wiążącego celu neutralności klimatycznej do 2050 roku. Definiuje on, w jaki sposób firmy powinny planować swoje działania strategiczne i operacyjne w kierunku zrównoważonym. Organizacje odczuwają presję zarówno regulacyjną, gospodarczą, jak i społeczną dotyczącą m.in. ograniczenia emisji COIndeks dolny 22, czyli wykorzystania paliw kopalnych w gospodarce.
Na jakim etapie zielonej transformacji są polskie przedsiębiorstwa?
Jakie strategie obrały, aby osiągnąć neutralność klimatyczną w wyznaczonym przez UE czasie?
Jakie wyzwania zauważają podczas ich wdrażania i jak sobie z nimi radzą?
Zapoznaj się z zapisem debaty, która odbyła się podczas IV Kongresu MIT Sloan Management Review Polska, i poznaj odpowiedzi na te oraz inne pytania.