Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>
Zobacz, jak stworzyć i przetestować koncept produktu finansowego w 4 dni

Kluczowym czynnikiem sukcesu w sektorze finansowym jest dzisiaj szybkość, z jaką rozpoznaje się dynamicznie zmieniające się oczekiwania klientów i umiejętność dostosowania do nich. W każdej branży jest to wyzwaniem, jednak intensywny wzrost popularności sektora FinTech potęguje presję czasu i konieczność wdrażania skutecznych rozwiązań.

Przeprowadzenie gruntownych zmian w dużych organizacjach finansowych nie jest jednak łatwym zadaniem. Dynamika rynku i konieczność nadążania za oczekiwaniami klientów w połączeniu z dużą złożonością procesów wewnętrznych okazują się być łamigłówką, nad którą liderzy spędzają długie godziny. Z drugiej strony szukanie obszarów do zmian oraz pomysłów, jak to zrealizować, jest konieczne, żeby być (i pozostać!) liczącym się graczem na rynku.

Z tego względu liderzy sektora finansowego szukają taktyk i sposobów na szybsze wdrażanie kolejnych produktów i usług cyfrowych, które mogłyby pomóc im dotrzeć do nowych klientów i źródeł przychodów. Pomagają im w tym firmy z branży IT mające doświadczenie w metodyce agile i tworzeniu produktów, które wyróżnia szybki time‑to‑market i dobrze wypracowane dopasowanie do rynku.

Think Tank łączący sektor finansowy i technologiczny jako sposób na efektywną wymianę wiedzy

Niemal każdy z graczy dysponuje dziś projektami rozpisanymi na lata, uwzględniającymi m.in. optymalizację struktur organizacyjnych, transformacje istniejących procesów czy transakcje M&A w sektorze FinTech. Jednak to właśnie ci, którzy opanują zwinne metody pracy oraz zdobędą kompetencje szybkiego wdrażania projektów w życie, zyskają lepszą kontrolę nad kosztami operacyjnymi, będą wiedzieli, jaki obrać kierunek i na jakie nowoczesne technologie postawić, żeby szybciej uzyskać zwrot z inwestycji.

Problemy spowodowane pandemią i wynikające z niej ograniczenia dotyczące prowadzenia biznesu tylko uwypukliły potrzebę wykształcenia umiejętności zwinnej pracy. Chcąc wspierać liderów w tym obszarze, 10Clouds – polski software house specjalizujący się w tworzeniu rozwiązań cyfrowych dla klientów z branży FinTech i DeFi (z ang. Decentralized Finance) – stworzył Think Thank Business Banking of the Future.

– Celem tej inicjatywy jest łączenie wiedzy o technologiach z głęboką znajomością sektora i prototypowanie rozwiązań mogących zrewolucjonizować usługi dla klientów instytucji finansowych – mówi pomysłodawca, Head of Banking & FinTech w 10Clouds, Karol Stępień.

Gotowe do wdrożenia koncepcje produktów dopasowane do rynku

Biorąc pod uwagę standardy branżowe, wydawałoby się, że zbudowanie koncepcji produktu bankowego i przetestowanie go na małej próbie użytkowników w ciągu zaledwie 4 dni jest mało realne. Jednak uczestnicy kolejnego warsztatu Banking of the Future po raz kolejny pokazali, że wykorzystując podejście Design Sprint 2.0, można sprawnie wykreować i przetestować rozwiązania, które torują drogę dla zorientowanej na klienta bankowości przyszłości.

Dzięki współpracy przedstawicieli instytucji finansowych, takich jak: Bank Pekao SA, BNP Paribas Bank Polska, Raiffeisen Bank International AG, Raiffeisen Bank Romania oraz Raiffeisen Bank Ukraine i Mastercard, z ekspertami z globalnych FinTechów: Airwallex i Stripe oraz facylitatorów i designerów z 10Clouds udało się stworzyć koncept nowej aplikacji finansowej.

Jest ona skierowana do menedżerów firm z sektora MŚP (właściciele, osoby zarządzające), a jej cel stanowi optymalizacja podróży zagranicznych pod kątem ryzyka kursowego, wymiany walut i wydatków związanych z samą podróżą. Pokazuje ona zmianę w podejściu do obecnych potrzeb klientów biznesowych.

Właściciele nie powinni być zobowiązani do bycia ekspertami we wszystkim. Powinni móc korzystać z personalizowanych usług w modelu „wypróbuj bezpłatnie”, aby po pierwszych doświadczeniach świadomie wybrać narzędzia finansowe dla swojego biznesu. Okres próbny ma kluczowe znaczenie dla budowania zaufania do zasadniczo nieznanego dostawcy – mówi uczestniczka warsztatów, Agnieszka Durlej, Dyrektor Sprzedaży Rynków Finansowych w Pekao SA.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat wniosków z warsztatów, pobierz raport specjalny opracowany przez 10Clouds.

Financial Companion App finanse twojego biznesu zawsze pod ręką

W ciągu zaledwie 4 dni 17 uczestnikom warsztatu udało się wypracować koncept, stworzyć prototyp i przeprowadzić ocenę jego przydatności z potencjalnymi klientami.

Projekt aplikacji skierowany jest do właścicieli lub osób zarządzających w segmencie MŚP. Aplikacja daje możliwość:

?      łączenia różnych faktur z podróży biznesowej w jedną, wspólną fakturę;
?      optymalizacji kosztów poprzez wybór najkorzystniejszego kursu walutowego zapewnionego przez instytucję stojącą za aplikacją;
?      otrzymywania promocyjnych ofert na usługi związane z biznesem; 
?      korzystania z opcji concierge umożliwiającej rozwiązywanie problemów z fakturami oraz pomoc przy prostych zadaniach biznesowych, np. rezerwacji hotelu, zamówieniu taksówki czy znalezieniu konkretnego miejsca.

– Łączenie usług, które tradycyjnie były oddzielone od siebie, to przyszłość. Coraz częściej firmy chcą mieć możliwość zarządzania technologiami w całym łańcuchu wartości pod jednym dachem. Jeśli współpracujesz z wieloma partnerami, powinni oni ułatwiać włączanie i wyłączanie poszczególnych funkcji oraz dodawanie nowych usług w miarę międzynarodowego rozwoju firmy – mówi uczestniczka warsztatów, Vivien Cheung, Dyrektor ds. partnerstwa strategicznego w Airwallex.

Tworzenie usług finansowych na miarę XXI wieku

Połączenie doświadczenia różnych osób i skoncentrowanie się na rozwiązaniu pozwoliło nam uzyskać zdumiewające rezultaty i to w 4 dni. Dzięki możliwości wymiany poglądów i pracy w usystematyzowany sposób (zgodnie z metodologią Design Sprint 2.0) byliśmy w stanie w krótkim czasie pokonać drogę od ogólnie określonego wyzwania, przed jakim stoją przedsiębiorcy MŚP, do realnej koncepcji rozwiązania. Udało się nam również przetestować koncepcję, którą zamieniono w prototyp przetestowany z przedsiębiorcami.

Więcej o Think Tanku Banking of the Future można przeczytać na stronie projektu lub w raporcie podsumowującym proces tworzenia konceptu.


Najpopularniejsze tematy