Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>

Prawda jest taka, że kraje pochodzenia nie przesądzają o wizerunku produkowanych w nich marek i nie zmieni tego nawet najbardziej udany marketing narodowy. Większe znaczenie dla postrzegania marki ma zwykle sam typ produktu, cena, nazwa, wygląd opakowania, charakter logo czy reklama. To produkty, które opanowują kolejne rynki, kreują wizerunek kraju, z którego się wywodzą. Produkty i marki są zresztą tylko jednym z elementów wpływających na markę kraju – nie mniej istotny wpływ wywierają jego mieszkańcy (w tym, w sposób istotny – politycy), wywiera go także położenie geograficzne, historia oraz cała szeroko rozumiana lokalna kultura. Niemniej każdy kraj w mniejszym lub większym stopniu opromienia wizerunek marek, które się z niego wywodzą (lub choćby z nim się kojarzą), nawet jeśli go nie tworzy. Siła poszczególnych krajów jako potencjalnych promotorów takiego wizerunku jest równa i można wskazać kilka jej poziomów.

Zostało -1496% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Dołącz do subskrybentów MIT Sloan Management Review Polska Premium!

Jesteś subskrybentem? Zaloguj się »

Krzysztof Najder

Krzysztof Najder jest partnerem w firmie konsultingowej Stratosfera, specjalizującej się w marketingu strategicznym.

Bartłomiej Serafiński

Konsultant zarządu specjalizujący się w obszarze strategii rynkowej, budowania marki i innowacji; założyciel Touchideas - firmy doradzającej w zakresie zarządzania, designu i projektowania oraz usług wdrażania. 

Polecane artykuły


Najpopularniejsze tematy