Firmy z branży transportowej, mimo pandemii i wywołanego przez nią, wciąż mogą osiągnąć sukces.
Po ogłoszeniu pandemii aktywność flot komercyjnych – mierzona liczbą podróży, bez względu na ich długość lub czas trwania – spadła do 2/3 stanu początkowego, za jaki przyjmujemy pierwsze dni marca. Już we wrześniu wróciła ona do normy, a obecnie utrzymuje się na poziomie ok. 90%.
Polskie floty realizują swoją aktywność na poziomie 90% normalnej aktywności (sprzed COVID‑19).

Transport komercyjny jest swego rodzaju nerwem gospodarki, w związku z tym obserwacja tego, jak zachowuje się ten segment, jest znakomitym papierkiem lakmusowym dla całej ekonomii. Dla wielu firm jest zatem wskaźnikiem, czego można się spodziewać w najbliższym czasie, jak planować swoje decyzje biznesowe czy inwestycyjne.
Dariusz Terlecki, Sales Director Poland and Central Eastern Europe w Webfleet Solution Polska, przedstawia najistotniejsze aspekty, które pomagają osiągać sukces przedstawicielom branży transportowej, nawet w czasach pandemii. Odpowiada na pytania:
z jakimi wyzwaniami mierzy się kadra zarządzająca w branży transportowej podczas kryzysu,
jakie są kluczowe filary sukcesu firm transportowych,
czy ekspansja zagraniczna jest tożsama z ekspansją geograficzną.
Obejrzyj całe wystąpienie eksperta w formie wideo:
PRZECZYTAJ NAJNOWSZY RAPORT POŚWIĘCONY POLSKIEJ EKSPANSJI ZAGRANICZNEJ wraz z wypowiedziami ekspertów»
Polskie recepty na ekspansję zagraniczną
Nie musisz być dużym przedsiębiorcą, by osiągnąć sukces poza granicami kraju. Dowiedz się, jak niewielkie polskie firmy skutecznie podbiły nowe rynki.

Eksport odporny na koronawirusa [Materiał partnerski]
Choć COVID-19 zbiera swoje żniwo w Polsce i bezlitośnie pustoszy całe branże, istnieją obszary biznesu, które łagodnie przechodzą przez kryzys. O tym, jak pandemia wpływa na zarządzanie ryzykiem w firmach i kondycję polskich eksporterów, mówi Tomasz Ślagórski, wiceprezes KUKE.

Akwizycje zagraniczne muszą być bardzo precyzyjnie przygotowane [Materiał partnerski]
Polskie przejęcia na zagranicznych rynkach już nie zaskakują, choć liczba transakcji jest relatywnie niewielka. O tym, jak się do nich przygotować, na co zwrócić szczególną uwagę, mówi Jacek Byrt, partner odpowiedzialny za doradztwo finansowe w Mazars w Polsce, ekspert z długoletnią praktyką międzynarodową na rynku akwizycji.

Wierzymy w rozwój współpracy partnerskiej [Materiał partnerski]
O tym, jaki kierunek ekspansji jest najbardziej skuteczny i efektywny biznesowo oraz jakie kryteria warto wziąć pod uwagę, decydując się na takie przedsięwzięcie, opowiada Dariusz Terlecki, dyrektor sprzedaży w Webfleet Solutions Poland & CEE.

Be Polish, Be Global!

ICAN Institute już kilka lat prowadzi aktywne działania promujące i wspierające merytorycznie ekspansję zagraniczną polskich firm. Pomagaliśmy, dostarczając im najlepszą wiedzę najpierw jako polski przedstawiciel Harvard Business Publishing, a potem dodaliśmy do tego wiedzę rodem z Massachusetts Institute of Technology, by sprostać potrzebom z dziedziny innowacji i najnowszych technologii. Jednak najważniejsze są doświadczenia z własnego podwórka. W tym celu od 2014 roku prowadzimy zaawansowane badania i dzielimy się z przedsiębiorcami zebraną wiedzą podczas ogólnopolskiego cyklu konferencji i warsztatów, realizowanych m.in. w ramach takich projektów jak „Poland. Go Global” czy „Globalni Liderzy Przyszłości”.
Obecnie chcemy wykonać kolejny krok, który pozwoli nam jeszcze mocniej wspierać polskich przedsiębiorców, poszukujących nowych obszarów wzrostu i próbujących odnaleźć się w obecnych nieprzewidywalnych i niestabilnych czasach. Dlatego powołaliśmy nasz autorski think tank „Be Polish, Be Global”. Nasz nowy projekt powstał z myślą o polskich firmach, które realizują bądź planują ekspansję na zagraniczne rynki. Ma on pomagać w wymianie wiedzy i doświadczeń oraz wypracowaniu dobrych praktyk w zakresie internacjonalizacji przedsiębiorstw.