Lider zespołu ds. zrównoważonego rozwoju w Polsce i w Europie Środkowej w firmie Deloitte, Irena Pichola, opowiada, w jaki sposób transformacja kultury organizacyjnej z uwzględnieniem zmian społecznych wpływa na przywództwo i zaangażowanie milenialsów.
Co się zmienia na świecie, jeśli chodzi o rolę, jaką pełni społeczna odpowiedzialność biznesu?
Zarządy zaczynają sobie zdawać sprawę z tego, że nie da się robić biznesu tak jak w przeszłości ze względu m.in. na problem z dostępem do kapitału ludzkiego. Rośnie też siła jednostki, zwłaszcza w grupie milenialsów. Pojedynczy pracownik ma coraz więcej do powiedzenia. Rynek pracownika zaczyna narzucać sposób, w jaki firma będzie się rozwijała. To pracownik będzie mógł decydować, czy chce związać się z danym przedsiębiorstwem, czy jego model bądź kultura organizacyjna mu odpowiada, czy jego potrzeby dotyczące elastycznego czasu pracy albo równowagi pomiędzy życiem prywatnym i zawodowym są brane pod uwagę. Rozwój mediów społecznościowych sprawia, że coraz łatwiejsze jest wyrażenie opinii na temat firmy, a wszelkie niepochlebne komentarze mają dużą siłę rażenia. Coraz szybciej rozprzestrzeniają się złe wiadomości, więc zdobycie zaufania i lojalności jest na wagę złota. Współczesne firmy chcą być odpowiedzialne. Liczy się dla nich nie tylko przychód, ale też wpływ, jaki wywierają na społeczeństwo.
PRZECZYTAJ TAKŻE: CSR w Polsce »
Nowe oblicze CSR w Polsce
Organizacje badające społeczną odpowiedzialność biznesu w Polsce nie mają wątpliwości: coraz więcej rodzimych firm stara się prowadzić swoją działalność w odpowiedzialny sposób – z troską o otoczenie i z dbałością o środowisko.