Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>
Prezesi stawiają na technologię i alianse strategiczne

W ciągu najbliższych trzech lat dla rozwoju firm w Polsce i na świecie kluczowe będą strategie technologiczne (39%) oraz nawiązywanie strategicznej współpracy (48%) – tak uważają respondenci biorący udział w badaniu Prognozy szefów firm dotyczące rozwoju, innowacyjności i przywództwa, przeprowadzonym w 2016 roku przez Frost & Sullivan.

Jest to drugie badanie (pierwsze przeprowadzono w 2007 roku) poświęcone podejściu prezesów firm i liderów do wyzwań rynkowych. Podczas niespełna dziesięciu lat, które upłynęły między kolejnymi edycjami badania, zaszły znaczne zmiany w sposobie postrzegania przez liderów uwarunkowań biznesowych, potencjalnych zagrożeń i metod na ich zwalczanie. Główna zmiana dotyczy świadomości transformacji technologicznej. Prezesi przyznają, że obecnie strategie związane z technologią i wielkimi zbiorami danych(Big Data) odgrywają szczególną rolę. Transformacja cyfrowa jest przy tym uznawana za główny katalizator zmian, które zajdą w najbliższej przyszłości w dziedzinie rozwoju, innowacyjności oraz przywództwa. Tymczasem w poprzedniej edycji badania ankietowani wskazywali, że najważniejszą strategią rozwoju jest wzrost organiczny (wspierany czasami transakcjami fuzji i przejęć).

Zostało 62% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Dołącz do subskrybentów MIT Sloan Management Review Polska Premium!

Jesteś subskrybentem? Zaloguj się »

Michał Kurowski

Consulting Analyst Customer Research w firmie Frost & Sullivan.

Polecane artykuły


Najpopularniejsze tematy