Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>
Prezes Siódemki opowiada jak podbił rynek e-commerce

W drugiej dekadzie XXI wieku pojęcia takie jak cloud computing, big data czy omnichannel są nie tylko powszechnie znane, ale funkcjonujące pod tymi terminami rozwiązania technologiczne są szeroko dostępne i chętnie wykorzystywane w biznesie. Jednak jeszcze kilka lat temu te określenia dopiero wchodziły do terminologii biznesowej i zaczynały zmieniać zarówno sposoby kontaktu z klientami, jak i podejście do danych. Ale już wówczas umiejętność wykorzystania tych rozwiązań IT mogła przesądzić o sukcesie bądź porażce przedsiębiorstw działających nawet w dużym oddaleniu od branży technologicznej.

I właśnie zdolność do zastosowania technologii w celu zbierania i przetwarzania informacji stała się kluczem do rozwoju firmy kurierskiej Siódemka, która była na polskim rynku kurierskim ostatnim dużym graczem z rodzimym kapitałem. Rynek ten zaczął rozwijać się dynamicznie w latach 90., gdy obok dotychczasowego monopolisty Poczty Polskiej zaczęły pojawiać się zarówno międzynarodowe firmy kurierskie, jak i szybko rosnący lokalni gracze. Jednak z czasem doszło do szeregu transakcji fuzji i przejęć, w wyniku których firmy z polskim kapitałem trafiły w ręce międzynarodowych potentatów. Masterlink znalazł się w rękach DPD, Stolica została wchłonięta przez UPS, Servisco – przez Deutsche Post, Szybka Paczka – przez GLS, a Opek – przez Fedex. Najdłużej niezależność zachowała Siódemka, która przed przejęciem w 2014 roku zbudowała pozycję lidera na rynku paczek krajowych.

Zostało 92% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Dołącz do subskrybentów MIT Sloan Management Review Polska Premium!

Jesteś subskrybentem? Zaloguj się »

Jarosław śliwa

były prezes firmy kurierskiej Siódemka


Najpopularniejsze tematy