Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>

Silną markę buduje się przede wszystkim dzięki systematycznemu potwierdzaniu jakości swoich usług i produktów. Wszystko jest w porządku, dopóki dobra passa trwa. Jak jednak radzić sobie, kiedy na drodze pojawi się przeszkoda, która spowolni nasze działanie? Podczas webinarium HBRP pt. Jak odzyskać utracony impet (i znowu zacząć wygrywać)? Grzegorz Łapiński, wiceprezes Polskich ePłatności, przekonywał, że odpowiedzią na te i inne problematyczne pytania jest odpowiednia segmentacja klienta.

„Problem segmentacji nie polega na jej stworzeniu, ale na jej maksymalnym uproszczeniu” – takimi słowami Grzegorz Łapiński przywitał uczestników spotkania online, po czym dodał: „Jeśli po chwili rozmowy ze mną nie wiecie, do jakiej grupy odbiorców waszego produktu należę – to znaczy, że to nie jest dobry system segmentacji”.

Trzy razy „C”

Ekspert ICAN Institute ds. strategicznej sprzedaży wskazał na trzy podstawowe poziomy kontrolowania efektywności danej spółki i przeprowadzania ewentualnych zmian. Chodzi o zasadę trzech „C”: customer (ang. klient), competition (ang. konkurencja), company (firma). To na tych polach powinni skupić się audytorzy odpowiedzialni za pomiar wydajności wszelkich działań w organizacji, a także menedżerowie odpowiedzialni za podniesienie wyników sprzedaży. Podczas webinarium Grzegorz Łapiński skupił się na zagadnieniach związanych z pierwszym „C”, czyli z jakością obsługi klienta, a konkretnie: z profesjonalną segmentacją.

Czytaj, inspiruj się, twórz. Daj sobie szansę na rozwój dzięki solidnej dawce harvardzkiej wiedzy. Prenumerując, masz pewność, że na bieżąco będziesz poznawać tajniki najlepszych ekspertów biznesowych. Kup teraz!

Cztery fazy działania: jak zabrać się za segmentację?

Segmentacja klienta to działanie wieloetapowe i narzędzie, które ma bezpośrednio wspierać jakość i wydajność sprzedaży spółki. Aby tak było, należy odpowiedzieć sobie na cztery pytania:

  • Kim jest mój klient?

  • W które drzwi należy do niego zapukać?

  • Kto go obsłuży?

  • Co jest moim USP (ang. unique selling proposition), czyli unikatową ofertą wartości?

„Jeśli chcemy dzisiaj dotrzeć do klienta i zapewnić mu satysfakcjonującą jakość obsługi, musimy się przestawić z języka produktu na język korzyści” – podsumował ekspert.

Co jeszcze?

Podczas webinarium Grzegorz Łapiński poruszył również inne zagadnienia, m.in.:

  • Dlaczego większość kryzysów ma źródło w sektorze relacji z klientami?

  • Jak systematycznie budować przewagę w warunkach silnej konkurencji?

  • W jaki sposób w budowaniu silnej marki mogą pomóc firmom nowe technologie?

  • Jakie nieszablonowe rozwiązania pozwoliły światowym firmom pokonać przestój i kryzys, a także trwale wzmocnić swoje notowania?

Ekspert zachęcał również do udziału w szkoleniu Sales Strategy ProgramTM, podczas którego pracuje z handlowcami i menedżerami sprzedaży nad pogłębianiem zagadnień dotyczących strategii sprzedażowych oraz zarządzania relacjami z klientem.

Zachęcamy do bezpłatnego pobrania broszury programu SSPTM na stronie.

Zobacz nagranie

Całe webinarium z ekspertem zostało zarejestrowane w formie wideo i możesz obejrzeć je tutaj.

PRZECZYTAJ TAKŻE: Sztuczna inteligencja pomaga w walce o klienta »

Jak dotrzeć do nowych klientów dzięki sztucznej inteligencji? Przypadek Alberta 

W miarę jak firmy będą korzystać z segmentacji klientów w czasie rzeczywistym, spersonalizowanych komunikatów i zoptymalizowanych zakupów mediów, marketing coraz chętniej będzie wykorzystywać możliwości sztucznej inteligencji.

Grzegorz Łapiński

Wiceprezes firmy Polskie ePłatności, wcześniej wiceprezes i dyrektor generalny w First Data/PolCard.

Katarzyna Siekańska

Copywriter w ICAN Institute, wydawcy "Harvard Business Review Polska".

Polecane artykuły


Najpopularniejsze tematy