Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>
Janusz Diemko: Firma powinna poszukać oszczędności w optymalizacji posiadanych zasobów

Dzięki obecności w obu segmentach rynku OS Card posiada zdywersyfikowaną ofertę, czym ogranicza ryzyko uzależnienia się od niewielkiej grupy klientów. Dlatego, zamiast rezygnować z obsługi jednej z grup klientów, firma powinna poszukać oszczędności w optymalizacji posiadanych zasobów.

Dylemat firmy OS Card występuje na rynku bardzo często, nie tylko w branży finansowej. Więksi klienci generują duży obrót przy z reguły stosunkowo niskich marżach, dużą kontrybucję, niezbędną do pokrycia kosztów działalności firmy. Mniejsi klienci zapewniają wyższe marże na jednostkowej transakcji, jednak dla ich obsługi potrzebne jest zaangażowanie większych zasobów, co z kolei może skutkować mniejszą łączną rentownością tego segmentu. I choć udział mniejszych klientów w zyskach firmy może być niezadowalający, to nie można zapominać, że małe przedsiębiorstwa są z reguły bardziej elastyczne i dynamiczne, przez co mogą łatwiej dostosować się do warunków dekoniunktury.

...

Zostało 49% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Dołącz do subskrybentów MIT Sloan Management Review Polska Premium!

Jesteś subskrybentem? Zaloguj się »


Najpopularniejsze tematy