Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>
Paweł Kawecki: Potrzebne są bardziej agresywne działania

Firma R.Marcobi nie była przygotowana na ruchy cenowe konkurentów i pozwoliła, by to oni zaczęli dyktować reguły gry. Dlatego menedżerowie muszą być przygotowani na ewentualne szybkie obniżki cen. Jednak powinna być to pierwsza i zarazem ostatnia obniżka ceny w jej historii – marka R.Marcobi ma potencjał, by odzyskać inicjatywę i zwiększać zarówno sprzedaż i zyski, jak i wartość marki.

PRZECZYTAJ TEKST GŁÓWNY »

Konkurenci obniżają ceny. Czy warto do nich dołączyć? 

Agnieszka Węglarz PL, Paweł Kubisiak PL

Rosnąca zamożność konsumentów przyniosły rosnącą popularność towarów luksusowych. W efekcie ceny marek luksusowych poszybowały w górę, a dzięki wysokim cenom stały się jeszcze silniej przedmiotem pożądania wielu potencjalnych klientów.

W krótkim horyzoncie czasowym menedżerowie R.Marcobi nie mają wielu opcji do wyboru. Dlatego powinni obserwować, czy działania konkurencji odbijają się na sprzedaży firmy i jeśli okaże się, że jest taki wpływ i jest on znaczący – powinni błyskawicznie obniżyć ceny i połączyć to z akcją komunikacyjną na poziomie punktów sprzedaży. Jednak patrząc na perspektywę długoterminową, najkorzystniejsza dla firmy będzie koncentracja na dwóch kierunkach działania: zwiększenie wartości oferty marki dla obecnych klientów oraz rozwój tańszej submarki, kierowanej do nowej grupy konsumentów. Oczywiście wybór tej drogi powinien być poparty głęboką analizą rynku, konkurencji, postaw, zachowań, motywacji i zwyczajów zakupowych konsumentów, a także własnych silnych i słabych stron.

Zostało 49% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Dołącz do subskrybentów MIT Sloan Management Review Polska Premium!

Jesteś subskrybentem? Zaloguj się »

Paweł Kawecki

Marketing Unit Manager w firmie Samsung Electronics Polska.


Najpopularniejsze tematy