Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>
Konkurenci obniżają ceny. Czy warto do nich dołączyć?

Mimo że luksus nie zna kryzysu, producenci drogich marek czasem decydują się na obniżki, szukając nowych rynków lub klientów. Ich konkurenci stają wówczas przed wyborem: dołączyć do rywalizacji cenowej, ryzykując utratę zysków, czy utrzymać ceny, narażając się na utratę nabywców. Przed takim dylematem stanęli menedżerowie firmy R.Marcobi, produkującej luksusową galanterię skórzaną.

SALE 50%, WYPRZEDAŻ – 30% TANIEJ, PRZECENA DO 80%! – Grażyna Janecka, dyrektor handlowa firmy R.Marcobi, z niedowierzaniem patrzyła na witryny luksusowych sklepów w warszawskim domu mody Wolf Bracka. Poświąteczna wyprzedaż stała się standardem we wszystkich centrach handlowych nie tylko w stolicy, ale tak duże obniżki cen w miejscu, gdzie skupiają się monobrandowe salony znanych na całym świecie luksusowych marek, mocno zaskoczyły Grażynę. Wyjęła ze swojej eleganckiej torebki R.Marcobi smartfon, zrobiła kilka zdjęć i wysłała je do Marka Święcickiego, dyrektora marketingu firmy. Nie czekała długo na telefon.

– Grażyna, gdzie zrobiłaś te fotki? – spytał Marek. – Wygląda to jak nasz najgorszy koszmar.

– Właśnie dopinałam negocjacje na temat wynajmu lokalu w domu mody Wolf Bracka. Udało nam się uzgodnić wszelkie szczegóły, w tym naprawdę niezłą cenę. Ale postanowiłam przejść się jeszcze po galerii i wygląd tych witryn totalnie popsuł mi humor. Najgorsze jest to, że tuż obok tych witryn będzie nasz salon – powiedziała Grażyna ponurym głosem. – Nie wiem, czy widać to na zdjęciach, ale zwróć uwagę, że model konkurujący z naszą torebką Star przeceniono z 3,9 tys. zł do 2,2 tys. zł, a rywala modelu Premium z 4,9 tys. do 2,8 tys. zł.

– No to mamy problem. Nie możemy nie zareagować na takie ruchy konkurentów – powiedział Marek.

– Poinformuję prezesa. Powinniśmy szybko o tym porozmawiać – odpowiedziała Grażyna.

Zostało 84% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Dołącz do subskrybentów MIT Sloan Management Review Polska Premium!

Jesteś subskrybentem? Zaloguj się »

Agnieszka Węglarz

Niezależny doradca, strateg i praktyk biznesowy w B2B oraz wykładowca; ekspert ICAN Institute w obszarze modeli biznesowych, segmentacji, oferty wartości oraz sprzedaży doradczej w B2B.

Paweł Kubisiak

Redaktor naczelny "MIT Sloan Management Review Polska"


Najpopularniejsze tematy