Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>
Patriotyzm regionalny w biznesie

Wejście dużego inwestora na lokalny rynek wprowadza wiele pozytywnych zmian zarówno dla mieszkańców danego regionu, sprzyja rozwojowi konkurencyjności i przepływowi know‑how. Dziś wiele firm stara się nie tylko czerpać korzyści ze swojej działalności, ale także wspierać lokalną społeczność i angażować się w jej życie. M.in. na ten temat dyskutowali uczestnicy II Kongresu „Liderzy Jutra” organizowanego przez ICAN Management Review.

Goście Tomasza Kulasa, redaktora prowadzącego ICAN Management Review podczas debaty na temat patriotyzmu regionalnego w biznesie, rozmawiali o tym, jak zewnętrzni inwestorzy przyczyniają się do rozwoju regionu i w jaki sposób można ich przyciągnąć. Edyta Wiwatowska, prezes Bydgoskiej Agencji Rozwoju Regionalnego, podkreśliła rolę samorządów w stwarzaniu warunków do inwestowania i rozwoju przedsiębiorczości, która nie ogranicza się jedynie do polityki fiskalnej, ale także wszelkiego rodzaju ułatwień do prowadzenia działalności gospodarczej.

– Biznes to nie tylko podatki, które możemy przeznaczać na konkretne cele, ale także miejsca pracy i sfera infrastruktury, czy życia miasta, na którą bezpośredniego wpływu nie ma samorząd. Po stronie samorządu jest ogromna konieczność stworzenia odpowiedniego klimatu dla rozwoju biznesu i tu samorząd może wykorzystać wszystkie te narzędzia, którymi dysponuje. Warto na przykład pomyśleć o stworzeniu odpowiedniego miejsca w urzędzie przeznaczonego do obsługi przedsiębiorców, w którym będą mogli uzyskać pomoc w uruchomieniu nowych projektów inwestycyjnych – dodaje Wiwatowska.

Wszyscy uczestnicy debaty zgodzili się, że bardzo ważnym elementem, którego nie można pominąć jest kwestia edukacji i aktywnej współpracy samorządu z firmami w tym zakresie, czego przykładem jest firma Velux, która z jednej stronie prowadzi praktyki, z drugiej tworzy klasy patronackie w szkołach. Z kolei jak powiedział Paweł Rydz, dyrektor marketingu w Grupie Amica, producent w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu i lokalnego patriotyzmu stworzyła własną Ochotniczą Straż Pożarną.

– Wejście zewnętrznego inwestora jest korzystne dla wszystkich – podkreśla Adam Ambrozik, dyrektor ds. korporacyjnych w Velux Polska– zarówno dla samych mieszkańców, regionu, ale również dla lokalnego biznesu, dzięki temu, że niejako wymusza wypracowanie standardów. Duży inwestor konkuruje bowiem o pracownika z  firmami działającymi już na danym rynku. W ten sposób w naturalny sposób następuje przepływ know‑how, który można wzmocnić np. poprzez współpracę w zakresie edukacji.

Obejrzyj cały zapis debaty przeprowadzonej przez Tomasza Kulasa, aby dowiedzieć się:

  • jakie dobre praktyki pomogą przyciągnąć inwestorów,

  • w jaki sposób firmy mogą włączyć się w działania lokalnych społeczności,

  • jakie są zalety wejścia dużego inwestora na lokalny rynek.

OBEJRZYJ TAKŻE » » »

Kluczowe trendy w obszarze nauki i rozwoju pracowników 

Damian Strzelczyk PL

Zdalny i hybrydowy model pracy przyjął się i jest powszechnie stosowany w wielu przedsiębiorstwach. Podobnie jak podejście do miejsca pracy, zmienił się sposób zdobywania wiedzy i nowych umiejętności – coraz częściej w tym obszarze wykorzystujemy zalety komunikacji na odległość. 

IBM Flash Systems – bezpieczeństwo inwestycji i bezpieczeństwo danych 

Łukasz Pikur , Mikołaj Poznerowicz

W dzisiejszym świecie biznes w coraz większym stopniu opiera się na danych, dlatego tak jak zabezpieczamy majątek firmy, w podobny sposób powinniśmy dbać o bezpieczeństwo informacji na firmowych serwerach. Warto o tym pamiętać decydując się na inwestycję w infrastrukturę IT, co zwróci się w przyszłości w postaci niskiego całkowitego koszt posiadania danego rozwiązania.

Zmiana kulturowa wspierana cyfrowo 

Marek Walczak PL

Nie ma ucieczki przed transformacją cyfrową – ci, którzy stoją w miejscu, w końcu przegrają z konkurencją, która wykorzysta przewagi zdobyte dzięki automatyzacji i lepszemu odpowiadaniu na potrzeby klientów. Jednak w jaki sposób przygotować załogę na zmiany?

Paweł Rydz

Dyrektor Marketingu w Grupie Amica.

Adam Ambrozik

Dyrektor ds. korporacyjnych w Velux Polska.

Edyta Wiwatowska

prezes Bydgoskiej Agencji Rozwoju Regionalnego

Tomasz Kulas

Redaktor "MIT Sloan Management Review Polska", redaktor prowadzący "ICAN Management Review"


Najpopularniejsze tematy