Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>

Kiedyś inwestorom to się nawet nie śniło. Dzisiaj coraz częściej wyboru inwestycji dokonuje się nie tylko z zastosowaniem tradycyjnych kryteriów finansowych, ale również na podstawie kryteriów z zakresu odpowiedzialności społecznej.  Jak połączyć zarabianie z pozytywnym odziaływaniem na otoczenie? Poznaj impact investing.

Ostatnio dużo mówimy o CSR, odpowiedzialnej transformacji biznesu, gospodarce obiegu zamkniętego, rosnącym znaczeniu czynników ESG przy wycenie firm, ale nadal stosunkowo rzadko poruszamy temat impact investingu, czyli odpowiedzialnego inwestowania. W studiu ICAN Institute Joanna Koprowska, redaktorka „ICAN Management Review”, rozmawiała o rosnącym znaczeniu tego zjawiska z zaproszonymi praktykami biznesu. Jej gośćmi byli:

  • Tomasz Nietubyć – członek zarządu Mercaton ASI,

  • Piotr Przygoński – dyrektor generalny Prodigo.

Rozmawialiśmy m.in. o tym:

  • dlaczego w pogoni za pozytywnym wpływem na społeczeństwo i środowisko wbrew pozorom nie trzeba poświęcać zysku?

  • na czym polega weryfikacja „odpowiedzialności” inwestycji, co ją utrudnia i jakimi branżami interesują się inwestorzy odpowiedzialni społeczni?

  • w jaki sposób impact investing może pomóc w rozwiązaniu globalnych problemów związanych z nadprodukcją śmieci, nierównością społeczną czy fast fashion?

Zapraszamy do obejrzenia wideorozmowy!

PRZECZYTAJ TAKŻE: Przepis na większą skalę i większe zyski »

Jak przełamać bariery wzrostu 

Monika Ferreira PL

Tylko niewielki odsetek firm potrafi z powodzeniem zwiększyć skalę działania. Większość wpada w pułapkę złożoności i zbyt kosztownego rozwoju. Poznaj strategie skalowania, które pozwolą firmie rosnąć i jednocześnie zarabiać.

Tomasz Nietubyć

Członek zarządu Mercaton ASI.

Piotr Przygoński

Dyrektor generalny Prodigo.

Joanna Koprowska

Redaktorka „ICAN Management Review” oraz „MIT Sloan Management Review Polska”


Najpopularniejsze tematy