Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>
Nieuświadomione narzędzie zarządcze

Umiejętność formułowania pytań należy do podstawowych kompetencji menedżerów na wszystkich szczeblach organizacji. Dzięki informacjom zawartym w odpowiedziach mogą odpowiednio sterować zespołami, a także motywować je do osiągania celów.

Pytania są narzędziem zarządczym, z którego my, menedżerowie, często korzystamy w sposób nieświadomy. Nie tylko dostarczają nam wiedzy, ale też mają moc kreowania rzeczywistości, budują atmosferę, odkrywają rozwiązania i pozytywnie wpływają na relacje między pracownikami. Dobrze zadane pytanie może stymulować zasoby intelektualne organizacji do tworzenia nowych produktów i usług oraz wymyślania przełomowych idei. Pytaniom nierzadko towarzyszą potężne emocje, które motywują ludzi do działania i mogą być zarówno sprzymierzeńcem, jak i wrogiem menedżerów.

Wiele lat żyłem i pracowałem w Europie Zachodniej i Stanach Zjednoczonych. Porównując zachowania ludzi tu i tam, odnoszę wrażenie, że w Europie Środkowej i Wschodniej mamy problem z pytaniami. Traktujemy osoby, które je zadają, nieco podejrzliwie. Uważamy, że chcą od nas wyciągnąć informacje, i nie potrafimy ocenić, czy będzie to dla nas korzystne. Czasem też zakładamy, że pytający mają złą wolę lub co najmniej ukryte zamiary.

...

Zostało 67% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Dołącz do subskrybentów MIT Sloan Management Review Polska Premium!

Jesteś subskrybentem? Zaloguj się »


Najpopularniejsze tematy