Właściciel ProBeauty wykazał się dobrym instynktem biznesowym, gdy znalazł niszę dla swojej firmy, i ten instynkt nadal go nie zawodzi. Dostrzegł, że oczekiwania klientów się zmieniają, na rynku może się pojawić silna konkurencja, która zagrozi jego dominacji w sektorze „eko”. Na szczęście Robert wciąż ma w sobie olbrzymią potrzebę dalszego rozwoju, zmiany i działania, nie chce czekać biernie na rozwój wydarzeń i szuka nowych kierunków rozwoju.
Firma ProBeauty jest już na takim etapie rozwoju, że strategiczne wybory nie powinny opierać się tylko na intuicji właściciela. W przypadku zmiany strategii, a nawet modelu biznesowego, przedsiębiorstwo tym bardziej potrzebuje rzetelnego planu popartego głębokimi analizami rynku. Oznacza to konieczność zbudowania „mapy drogowej” działań, obejmującej wszystkie kroki, które ma wykonać firma, począwszy od planowania aż po sfinalizowanie procesu i wejście w nowy segment rynku. Zaplanowane działanie, które uwzględni szereg okoliczności charakterystycznych dla samej organizacji i branży, w której działa, jak i rynku w ogóle. Dlatego właściciel firmy ProBeauty i jego menedżerowie powinni wykonać trzy usystematyzowane kroki:
analizę opcji rozwoju;
weryfikację wykonalności danej opcji;
przygotowanie mapy drogowej projektu.
...