Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>

Cykl rozmów o budowaniu marki osobistej rozpoczęliśmy od książki kucharskiej, skończymy więc również analogią do gotowania. Teraz, gdy już znamy przepis na jej zbudowanie, pozostaje nam dobrać odpowiednie składniki i zacząć pracę nad jej rozwojem.

Niestety, wiele osób zabiera się za to od końca: nie znając przepisu, zaczyna gotować. Może przy odrobinie szczęścia uda im się przygotować coś jadalnego, ale czy dobry kucharz gotuje potrawy, nie znając receptury? Nie! Dopiero gdy wiesz, jakich składników użyć, i masz je wszystkie, możesz zabrać się za przyrządzanie potrawy. Gdy ci ich brakuje, uzupełnij spiżarnię, zdobywając potrzebną wiedzę, umiejętności i narzędzia. Wówczas nie tylko ugotujesz wybraną potrawę, ale również będziesz się mógł nią delektować.

Trzeba pamiętać, że markę osobistą, nawet tę budowaną latami i z dużymi sukcesami, można szybko i łatwo zniszczyć. Swoją wiarygodność zaprzepaścisz, gdy nie będziesz autentyczny lub spójny. Stracić popularność i uznanie innych możesz również poprzez publikację nieprzemyślanych wpisów w mediach społecznościowych (tak jak np. wspomniana Justine Sacco), skandale zaprzeczające komunikowanym przez ciebie wartościom (np. skandal z udziałem Tigera Woodsa) czy też ignorowanie sytuacji kryzysowych. Kiedy jednak kryzys jest już nieunikniony, jedyną radą jest szybka reakcja i, jeśli wymaga tego sytuacja, przeproszenie. Kolejnym krokiem musi być przemyślenie i zaplanowanie na nowo strategii marki osobistej. Wszystko po to, by odbudować utracone zaufanie.

Sergiusz Trzeciak

Ekspert w dziedzinie public relations, budowania marki osobistej, trener i konsultant, autor dziesięciu książek, w tym „Personal branding for Leaders”.


Najpopularniejsze tematy