Sergiusz Trzeciak
Ekspert w dziedzinie public relations, budowania marki osobistej, trener i konsultant, autor dziesięciu książek, w tym „Personal branding for Leaders”.
Jak zaplanować swoją karierę. Rozmowa z Sergiuszem Trzeciakiem
Każda kariera jest drogą indywidualną i nikt nie zna uniwersalnego przepisu na sukces. Nie można skopiować czyjejś kariery i nałożyć na własne życie. Ale jedno jest pewne: większe szanse na sukces mają te osoby, które przemyślą i dobrze zaplanują swoją drogę zawodową.
Marka osobista wymaga okresowej oceny
Budowanie marki osobistej jest jednym z tych procesów, który nie powinien się skończyć, póki jesteś aktywny zawodowo.
Chcesz zbudować markę osobistą? Bądź spójny i autentyczny
Jeśli chcesz zbudować markę osobistą, odpowiedz sobie na kilka fundamentalnych pytań. Dzięki tej wiedzy zyskasz motywację do tego, aby wdrożyć kolejne kroki.
Marka osobista w siedmiu krokach. Krok 1.
Wyobraź sobie, że wchodzisz do księgarni, chcąc szybko kupić książkę kucharską. Nie masz konkretnych preferencji, nie bardzo znasz się na gotowaniu, więc zwrócisz uwagę na te pozycje, które mają najciekawszą okładkę.
Marka osobista: trudno zbudować, łatwo zburzyć
Cykl rozmów o budowaniu marki osobistej rozpoczęliśmy od książki kucharskiej, skończymy więc również analogią do gotowania. Teraz, gdy już znamy przepis na jej zbudowanie, pozostaje nam dobrać odpowiednie składniki i zacząć pracę nad jej rozwojem.
Marka osobista. Wyróżnij się albo giń
Ludzie i media chętniej słuchają osób, które są znane i interesujące niż tzw. no name’ów. Dlatego niezwykle istotne jest, aby potrafić wyróżnić się spośród całej masy podobnych do siebie ekspertów i specjalistów.
Strategiczne podejście do marki osobistej
Zanim zaczniesz budować markę osobistą, w pierwszej kolejności powinieneś poznać skuteczny przepis, następnie dobrać odpowiednie narzędzia i dopiero wtedy zacząć pracę.