Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>
Lekcje z zarządzania niepewnością w czasach pandemii

Czy z dotychczasowej podróży przez nową, nękaną przez koronawirusa rzeczywistość wyciągnęliśmy jakieś wnioski, które pomogą organizacjom w nadchodzących miesiącach?

Od kilku miesięcy śledzę perypetie czterech firm: Tata Consultancy Services (TCS, przedsiębiorstwo świadczące usługi informatyczne i konsultingowe), Vodafone (operator telefonii komórkowej), Arup (dostawca specjalistycznych usług projektowych, inżynieryjnych, architektonicznych i konsultingowych) i Artemis Connection (firma konsultingowa). Każda z nich stoi w obliczu wielkich niewiadomych. Wśród ich przywódców nie ma nikogo, kto uważa, że zna już wszystkie odpowiedzi; wszyscy mówią, że ich organizacje są w ruchu.

Co prawda doświadczenie każdej z tych firm jest wyjątkowe, wyłaniają się jednak wspólne motywy, które mają zasadniczy wpływ na przebieg ich podróży. Chodzi o znaczenie zarządzania projektami, potrzebę zaakceptowania metody prób i błędów, dyskutowanie o poważnych, długofalowych kwestiach oraz umiejętność wykorzystywania zalet obecnej sytuacji. W niniejszym artykule prezentuję te cztery tematy z perspektywy wymienionych przedsiębiorstw.

Opracować podstawy zarządzania projektami

W każdej z firm, z którymi rozmawiałam, ugruntowane i nienegocjowalne praktyki zarządzania projektami stanowiły klucz do kierowania początkowym etapem przechodzenia do wirtualnych miejsc pracy. Praktyki te zostały następnie dopracowane i dostosowane do nowej rzeczywistości narzuconej przez COVID‑19, ale ogromne znaczenie miała podstawowa architektura zobowiązań.

Zostało 82% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Dołącz do subskrybentów MIT Sloan Management Review Polska Premium!

Jesteś subskrybentem? Zaloguj się »

Lynda Gratton

Lynda Gratton (@lyndagratton) jest profesorką praktyki zarządzania w London Business School i założycielką kancelarii doradczej HSM. Jej najnowsza książka – napisana wspólnie z Andrew J. Scottem – nosi tytuł The New Long Life: A Framework for Flourishing in a Changing World i ukazała się w 2020 roku nakładem wydawnictwa Bloomsbury.

Polecane artykuły


Najpopularniejsze tematy