Odpowiedz uczciwie: czy jesteś swoim najlepszym klientem? Czy to, w jaki sposób zarządzasz relacją z samym sobą, jest najlepszą możliwą praktyką? Czy masz do czynienia z mistrzem wewnętrznego CRM?
Podstawą sukcesu w dzisiejszym świecie jest samoświadomość i kapitał osobisty. Zarządzanie sobą. Można mieć wrażenie, że to kolejne wyświechtane hasło wydmuszka. Zarządzanie sobą, czyli czym konkretnie? No oczywiście – jestem dla siebie ważny. Zarządzanie mam w małym palcu jako magister, profesor lub menedżer – odpowiada na początku każdy z moich klientów.
Dlaczego więc mało kto potrafi odpowiedzieć z marszu na pytania:
Jak zarządzasz samym sobą?
Jesteś w tej sztuce stażystą, specjalistą czy mistrzem? A co na ten temat powie Twój szef i Twoi pracownicy? Twoi bliscy? Twoje dzieci, które uczą się wyłącznie tego, co robisz, a nie prawd, które im obwieszczasz, kiedy cię zdenerwują?
Czym konkretnie zarządzasz? Co to oznacza w praktyce życia codziennego?
Po co zarządzasz sobą?
Jak w tym zarządzaniu może pomóc koncepcja marki? Marki osobistej?
Czym ta marka jest, jeśli nie czystym PR‑em i marketingiem?
Poradnikom – dziękujemy
Jeśli potrzebujesz krótkoterminowego lansu czy kreowania wizerunku na chwilę, przykro mi, nie mam w ofercie. Podobnie jak przepisów na to, jak się sprzedać w cudzych rolach, jak przyodziewać obce piórka i zmieniać maski w zależności od potrzeb lub z braku pomysłu na siebie.
Jeśli jednak potrzebujesz odkryć i nazwać kwintesencję siebie, zapraszam serdecznie. Chcesz znaleźć w sobie unikalne elementy, powiązane z własnym imieniem i nazwiskiem, pseudonimem czy zdjęciem, które dają poczucie wolności i bezpieczeństwa połączone z faktem, że drugiego, identycznego jak Ty, ziemia nie nosi? Trafiłeś w odpowiednie miejsce. Poleruję unikatowe i wartościowe brylanty marki, a nie sztuczne perły.
Jak mówią eksperci od blogów, dużą popularnością cieszą się wpisy z przepisami. 1‑2-3., czyli np.10 sposobów na zbudowanie marki osobistej lub marki lidera wysokiej reputacji. Pozostanę przy swoim. Być może będzie czytać garstka, ale będzie to elita liderów skrupulatnie i z zaangażowaniem realizujących program Premium MBA z zarządzania sobą©. To wyzwanie dla długodystansowców, którym rzeczywiście jakość kapitału własnej reputacji i marki leży głęboko na sercu. Marka to nie sprzedaż i marketing. Jak powiedział David Ogilvy: Każdy głupi potrafi zawierać transakcje handlowe, ale trzeba geniuszu, wiary i wytrwałości, by stworzyć markę.
Pracuję z najlepszymi, którzy mają istotny POWÓD. Liderami swojego życia, a nie specjalistami czy stażystami, którzy potrzebują instrukcji:
Po pierwsze – zmierz poziom energii życiowej – ustal, czy jeszcze żyjesz i na ile %.
Po drugie – zmierz swoją obecną reputację.
Po trzecie – zdefiniuj swoją wizję, misję i strategię.
Po czwarte – zastosuj w praktyce swojego życia. Itp.
Tak nie będzie.
Całościowe podejście
To, co będzie Ci służyć bardziej, to pytania. Z receptami zapraszam do aptekarzy, alchemików, cudotwórców, magików od wizerunku na chwilę i właścicieli sklepików internetowo - obwoźnych.
O czym będziemy rozmawiać? O marce, czyli jakości naszych ważnych relacji. W pracy. W korporacji. W życiu. Z bliskimi. Z sobą samym – to zresztą zwykle najtrudniejsze rozmowy. O oferowaniu wartości pożądanych przez Twoich kluczowych partnerów i o tym:
Jak zarządzać sobą? Bo zarządzających innymi świat wyprodukował nieco na wyrost, nie zawsze dbając o oferowaną jakość.
Jak skutecznie i długoterminowo zarządzać kapitałem osobistym i kapitałem własnej reputacji?
Jak być bezkonkurencyjnym na silnie konkurencyjnym rynku? Jak zadbać o własną niezależność i wolność, bo pracuję i piszę tylko dla tych, którym ta wartość gra w duszy. Zniewolonych nie obsługuję.
Kapitał reputacji to kluczowy czynnik sukcesu społeczeństwa multimedialnego. Otwartego. Waluta decydująca o osobistym sukcesie w globalnym świecie. Przez ostatnie lata jako dyrektor personalny w znanym koncernie medialnym wybierałam z grona równie znakomitych kandydatów i zatrudniałam tylko takich, którzy wiedzieli kim są, czego chcą i co jest dla nich w życiu ważne. Reszty mogłam ich nauczyć.
Gdybyśmy się wówczas spotkali podczas rozmowy rekrutacyjnej, czy znalazłbyś się w gronie tych, którym gratulowałam zrekrutowania sobie pracodawcy marzeń?
Czy uważasz, że kapitał reputacji osobistej jest ważny w dzisiejszym świecie? Ciekawa jestem Twojej opinii.
PRZECZYTAJ TAKŻE: Bogactwo możliwości »
Kim są współcześni „ludzie renesansu”? Czy ty jesteś multipotencjalny?
Współczesny rynek pracy jest otwarty zarówno na specjalistów, jak i na osoby o szerokiej gamie zainteresowań.