Podstawowa działalność firmy Bumar‑Waryński, czyli produkcja części zamiennych i podzespołów, będąca pozostałością po produkcji maszyn budowlanych, nie była rentowna. Zakłady potrzebowały nowego modelu działalności, jednak kolejne próby znalezienia rozwiązań po stronie produkcji kończyły się niepowodzeniem. Wszelkie analizy szybko obnażyły brak kompetencji do budowania nowej jakości w obszarze produkcyjnym, co skazywało firmę na nieuchronną porażkę w starciu z obecnymi na rynku zagranicznymi rywalami. Dlatego obok poszukiwań modelu biznesowego w obrębie dotychczasowej działalności rozpoczęto poszukiwania zupełnie nowego kierunku rozwoju. Przegląd aktywów wykazał, że największą wartością firmy były jej nieruchomości na warszawskiej Woli. Zarząd zaczął rozważać, jak najlepiej wykorzystać te nieruchomości i zdecydował, że najkorzystniejsze będzie przekształcenie firmy w dewelopera. Osiągnięcie sukcesu w branży nieruchomości wymagało koncentracji na nowym podstawowym biznesie i tym samym skierowania wszelkich zasobów w tym kierunku. Wiązało się to z koniecznością odcięcia balastu całej nierentownej działalności produkcyjnej oraz pozyskania przez firmę zupełnie nowych kompetencji.
Premium
Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów
Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!
Wybierz wariant dopasowany do siebie!
Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się
Premium
Subskrybenci wiedzą więcej!
Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!
Wybierz wariant dopasowany do siebie!
Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się
Zostało 93% artykułu.
Najpopularniejsze tematy
- Emerytura
- Historia biznesu
- Działania operacyjne
- Własność intelektualna
- Platformy społecznościowe
- Budżetowanie
- Kierowanie zespołami
- Myślenie strategiczne
- Badania rynku
- Demografia
- Networking
- Marka
- Ekonomia
- Firmy rodzinne
- Planowanie kariery
- Stres
- Dane
- Odpowiedzialność społeczna
- Reorganizacja
- Technologie mobilne
- Polityka kadrowa
- Analityka
- Edukacja biznesowa
- Partnerstwo Publiczno-Prywatne
- Marketing relacji
- Poszukiwanie pracy
- Koszty
- Globalizacja
- Zarządzanie zmianą
- Gender
- Internet
- Konkurencja
- Delegowanie
- Inteligencja emocjonalna
- Ekonomia i społeczeństwo
- Audyt
- Mierzenie wydajności
- Spotkania
- Prognozowanie
- Rynki wschodzące
- Rozwój ekonomiczny
- Otrzymywanie informacji zwrotnej
- Biznes międzynarodowy
- Komunikacja wewnętrzna
- Platformy społecznościowe
- Lifestyle
- Bezpieczeństwo i prywatność
- Zarządzanie czasem
- Eksperymentowanie
- Komunikacja w kryzysie
- Procesy biznesowe
- Kreatywność
- Badania i rozwój
- Nieformalne przywództwo
- Work life balance
- Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Ekonomia behawioralna
- Venture Capital
- Rozwój pracowników
- Wytwórstwo
- Konflikt
- Kobiety w biznesie
- Finanse przedsiębiorstwa
- Chmury obliczeniowe
- Finanse i rachunkowość
- Edukacja
- Kooperacja
- Pisanie biznesowe
- Odpowiedzialność biznesu
- IT
- Coaching
- Klienci
- Autorytety
- Globalna strategia
- Etyka
- Analiza finansowa
- Polityka cenowa
- Kariera
- Zarządzanie finansami
- Redukcja zatrudnienia