Podstawowa działalność firmy Bumar‑Waryński, czyli produkcja części zamiennych i podzespołów, będąca pozostałością po produkcji maszyn budowlanych, nie była rentowna. Zakłady potrzebowały nowego modelu działalności, jednak kolejne próby znalezienia rozwiązań po stronie produkcji kończyły się niepowodzeniem. Wszelkie analizy szybko obnażyły brak kompetencji do budowania nowej jakości w obszarze produkcyjnym, co skazywało firmę na nieuchronną porażkę w starciu z obecnymi na rynku zagranicznymi rywalami. Dlatego obok poszukiwań modelu biznesowego w obrębie dotychczasowej działalności rozpoczęto poszukiwania zupełnie nowego kierunku rozwoju. Przegląd aktywów wykazał, że największą wartością firmy były jej nieruchomości na warszawskiej Woli. Zarząd zaczął rozważać, jak najlepiej wykorzystać te nieruchomości i zdecydował, że najkorzystniejsze będzie przekształcenie firmy w dewelopera. Osiągnięcie sukcesu w branży nieruchomości wymagało koncentracji na nowym podstawowym biznesie i tym samym skierowania wszelkich zasobów w tym kierunku. Wiązało się to z koniecznością odcięcia balastu całej nierentownej działalności produkcyjnej oraz pozyskania przez firmę zupełnie nowych kompetencji.
Premium
Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów
Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!
Wybierz wariant dopasowany do siebie!
Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Najpopularniejsze tematy
- Komunikacja
- Liderzy
- Konflikt
- Optymalizacja usług
- Prawo biznesowe
- Zwalnianie pracowników
- Miejsca pracy
- Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Mierzenie wydajności
- CRM
- Planowanie kariery
- Finanse przedsiębiorstwa
- Eksperymentowanie
- Dane
- Rozwój produktu
- Analiza finansowa
- Edukacja
- Odpowiedzialność biznesu
- Zarządzanie zmianą
- Myślenie strategiczne
- Sztuczna inteligencja
- Polityka kadrowa
- Zarządzanie sobą
- Marketing Zarządczy
- Przedsiębiorczość
- Trudne rozmowy
- Venture Capital
- Wdrażanie strategii
- Startupy
- Ekonomia behawioralna
- Globalna strategia
- Udzielanie informacji zwrotnej
- Nieformalne przywództwo
- Własność intelektualna
- Koszty
- Finanse i rachunkowość
- Badania rynku
- Ekonomia
- Coaching
- Inteligencja emocjonalna
- Rozwój zarządzania
- Rozwój ekonomiczny
- Agile
- Redukcja zatrudnienia
- Zarządzanie międzykulturowe
- Spotkania
- Polityka cenowa
- Networking
- Ekonomia i społeczeństwo
- Rynki wschodzące
- Marketing relacji
- Historia biznesu
- Partnerstwo Publiczno-Prywatne
- Komunikacja wewnętrzna
- Poszukiwanie pracy
- Klienci
- IT
- Otrzymywanie informacji zwrotnej
- Analityka
- Autorytety