Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>
Jak wykorzystać pandemię do rozwoju eksportu

Janusz Władyczak, prezez KUKE, opowiada jak uniknąć zagrożeń wywołanych przez kryzys związany pandemią, a nawet wykorzystać je do rozwoju ekspansji.

W 2020 wartość globalnego eksportu spadła o 10%, ale w Polsce wynik będzie zerowy. Oznacza to, że rodzima gospodarka w minionym roku nie najgorzej poradziła sobie z kryzysem.

Mimo to wiele firm upadło i wiele łańcuchów dostaw zostało zerwanych. Odbudowanie globalnych połączeń i odbicie się po masowych upadłościach potrwa dość długo. Będą jednak podmioty, które wykorzystają pojawiające się trudności i zdobędą dzięki nim nowych klientów i nowe pola ekspansji!

Wierzymy, że gospodarka światowa w 2021 wróci na ścieżkę rozwoju, ale nie ma co liczyć na różowe lata.

Obejrzyj całe wystąpienie eksperta w formie wideo:

PRZECZYTAJ NAJNOWSZY RAPORT POŚWIĘCONY POLSKIEJ EKSPANSJI ZAGRANICZNEJ wraz z wypowiedziami ekspertów»

Polskie recepty na ekspansję zagraniczną 

Mariusz Smoliński PL, Paweł Kubisiak PL

Nie musisz być dużym przedsiębiorcą, by osiągnąć sukces poza granicami kraju. Dowiedz się, jak niewielkie polskie firmy skutecznie podbiły nowe rynki.

Eksport odporny na koronawirusa [Materiał partnerski] 

Paweł Kubisiak PL, Tomasz Ślagórski PL

Choć COVID-19 zbiera swoje żniwo w Polsce i bezlitośnie pustoszy całe branże, istnieją obszary biznesu, które łagodnie przechodzą przez kryzys. O tym, jak pandemia wpływa na zarządzanie ryzykiem w firmach i kondycję polskich eksporterów, mówi Tomasz Ślagórski, wiceprezes KUKE.

Akwizycje zagraniczne muszą być bardzo precyzyjnie przygotowane [Materiał partnerski] 

Lidia Zakrzewska PL, Jacek Byrt PL

Polskie przejęcia na zagranicznych rynkach już nie zaskakują, choć liczba transakcji jest relatywnie niewielka. O tym, jak się do nich przygotować, na co zwrócić szczególną uwagę, mówi Jacek Byrt, partner odpowiedzialny za doradztwo finansowe w Mazars w Polsce, ekspert z długoletnią praktyką międzynarodową na rynku akwizycji.

Wierzymy w rozwój współpracy partnerskiej [Materiał partnerski] 

Dariusz Terlecki PL

O tym, jaki kierunek ekspansji jest najbardziej skuteczny i efektywny biznesowo oraz jakie kryteria warto wziąć pod uwagę, decydując się na takie przedsięwzięcie, opowiada Dariusz Terlecki, dyrektor sprzedaży w Webfleet Solutions Poland & CEE.

Be Polish, Be Global!

ICAN Institute już kilka lat prowadzi aktywne działania promujące i wspierające merytorycznie ekspansję zagraniczną polskich firm. Pomagaliśmy, dostarczając im najlepszą wiedzę najpierw jako polski przedstawiciel Harvard Business Publishing, a potem dodaliśmy do tego wiedzę rodem z Massachusetts Institute of Technology, by sprostać potrzebom z dziedziny innowacji i najnowszych technologii. Jednak najważniejsze są doświadczenia z własnego podwórka. W tym celu od 2014 roku prowadzimy zaawansowane badania i dzielimy się z przedsiębiorcami zebraną wiedzą podczas ogólnopolskiego cyklu konferencji i warsztatów, realizowanych m.in. w ramach takich projektów jak „Poland. Go Global” czy „Globalni Liderzy Przyszłości”.

Obecnie chcemy wykonać kolejny krok, który pozwoli nam jeszcze mocniej wspierać polskich przedsiębiorców, poszukujących nowych obszarów wzrostu i próbujących odnaleźć się w obecnych nieprzewidywalnych i niestabilnych czasach. Dlatego powołaliśmy nasz autorski think tank „Be Polish, Be Global”. Nasz nowy projekt powstał z myślą o polskich firmach, które realizują bądź planują ekspansję na zagraniczne rynki. Ma on pomagać w wymianie wiedzy i doświadczeń oraz wypracowaniu dobrych praktyk w zakresie internacjonalizacji przedsiębiorstw.

Janusz Władyczak

Prezes zarządu KUKE


Najpopularniejsze tematy