Chatboty mogą być antidotum na uciekających klientów, na ich złe doświadczenia w obsłudze klienta - przekonuje Adam Matysiak, CEO softwarehouse HighSolutions. Według prognoz rynek chatbotów ma osiągnąć wartość ponad 1 miliarda 250 tys. dolarów.
Czy są chatboty? Standardowa definicja mówi, że chatbot to program komputerowy o interfejsie konwersacyjnym. To bardzo ograniczająca definicja. Chatbot to w zasadzie COŚ, co komunikuje się z nami poprzez rozmowę. To jest sposób na automatyzację powtarzających się czynności. Najczęściej używamy do obsługi klienta, do szukania informacji. Tego w zasadzie można użyć do wszystkiego. Chodzi o to, aby zastąpić człowieka po drugiej stronie czatu. O możliwościach użycia chatbotów w e‑commerce opowiada gość „E‑commerce Trends Summit”.
Podczas „E‑commerce Trends Summit” odbyło się 12 merytorycznych wystąpień oraz 2 inspirujące debaty, w których wzięło udział 20 ekspertów, a przysłuchiwało się im 928 uczestników. Specjaliści poruszali tematy związane z przyszłością e‑handlu i perspektywami rozwoju biznesu w sieci. Aby dowiedzieć się:
Jakie są nowe zasady sprzedaży i jak wpływają na sukces firmy w czasach kryzysu?
Jak opracować optymalną strategię i sprawniej realizować cele sprzedażowe?
Jak przeprowadzić cyfrową transformację logistyki w dobie pandemii?
Z jakich rozwiązań do budowania systemu omnichannel warto korzystać?
Jak zadbać o cyberbezpieczeństwo i wykorzystywać sztuczną inteligencję w e‑commerce?
Śledź kolejne wpisy na portalu „MIT Sloan Management Review Polska”, gdzie będziemy prezentować wystąpienia prelegentów „E‑commerce Trends Summit”.