Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>
Dorota Snarska-Kuman: przestrzeganie dobrych praktyk jest kluczowe

Strategia proponowana przez zarząd FeroMatu zakłada rozwój produktów oraz ekspansję na nowe rynki. Powodzenie tego ambitnego planu jest obarczone dużym ryzykiem, które należy gruntownie przeanalizować z wielu stron. Trzeba poznać szczegółowe plany finansowe oraz inwestycyjne na okres od trzech do pięciu lat, pokazujące nakłady i alokację kosztów, a także informujące o potencjalnych zyskach.

Zarząd powinien zlecić przygotowanie analizy nowego rynku i potencjalnych kosztów wejścia, aby właściwie ocenić ryzyko związane z ekspansją. Rynek amerykański mocno się różni od europejskiego, dlatego najlepiej, aby raport został przygotowany przez firmę tam działającą. Obok ekspansji geograficznej zarząd planuje również dalszy rozwój innowacyjnych produktów należących do nowego segmentu. W tym wypadku analiza powinna również uwzględniać segmentację, tym bardziej że firma planuje inwestowanie i rozwój ekologicznych środków ochrony roślin kosztem stopniowego ograniczania zaangażowania w segmencie produktów chemicznych, których sprzedaż stanowiła dotąd ponad 90% jej przychodów.

Oparcie strategii wyłącznie na dotychczasowych doświadczeniach i obserwacji ogólnych trendów rynkowych bez gruntownej analizy najważniejszych czynników ryzyka nie jest dobrym pomysłem. Chcąc przekonać radę nadzorczą, zarząd powinien dostarczyć jej członkom więcej informacji. Jeśli tego nie zrobił, rada nadzorcza może domagać się przeprowadzenia właściwych analiz lub oczekiwać zatrudnienia doradcy, który dokona gruntownej i niezależnej oceny długoterminowych planów strategicznych.

Ten tekst jest komentarzem eksperta. Przeczytaj tekst główny: »

Jak pogodzić cele zarządu i inwestorów finansowych? 

Ewa Jakubczyk-Cały PL

Giełdowa spółka FeroMat jest producentem chemicznych środków ochrony roślin. Trendy rynkowe i oczekiwania klientów spowodowały, że postawiła na ochronę biologiczną. 

Zostało 49% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Dołącz do subskrybentów MIT Sloan Management Review Polska Premium!

Jesteś subskrybentem? Zaloguj się »


Najpopularniejsze tematy