W dobie pandemii COVID‑19 sektor e‑commerce mocno przyśpieszył. Największe zakupy tego roku jednak dopiero przed nami. O prognozach dotyczących (nie tylko) świątecznej gorączki zakupowej opowiada Femi Adeboye, E‑Commerce Strategy Consultant w firmie Salesforce.
Według szacunków Salesforce podczas tegorocznych świąt aż 30% produktów kupimy przez internet. To ogromny wzrost w porównaniu z zeszłym rokiem, gdy odsetek takich zakupów wynosił 14%. A przy okazji zakupy zaczniemy wcześniej – czarny piątek nie będzie już nawet czarnym tygodniem, a raczej miesiącem – w przypadku niektórych sklepów.
Duża zmiana może zajść na etapie tzw. ostatniej mili: usługa door‑to‑door być może zostanie zastąpiona przez punkty odbioru paczek. Coraz więcej sklepów będzie oferować usługę click & collect (rozwiązanie umożliwia skompletowanie produktu w sklepie internetowym i osobisty odbiór zamówienia w wybranym przez siebie miejscu i o dogodnej porze). Last but not least: personalizacja usług i produktów nie zwolni.
Podczas „E‑commerce Trends Summit” odbyło się 12 merytorycznych wystąpień oraz 2 inspirujące debaty, w których wzięło udział 20 ekspertów, a przysłuchiwało się im 928 uczestników. Specjaliści poruszali tematy związane z przyszłością e‑handlu i perspektywami rozwoju biznesu w sieci. Aby dowiedzieć się:
Jakie są nowe zasady sprzedaży i jak wpływają na sukces firmy w czasach kryzysu?
Jak opracować optymalną strategię i sprawniej realizować cele sprzedażowe?
Jak przeprowadzić cyfrową transformację logistyki w dobie pandemii?
Z jakich rozwiązań do budowania systemu omnichannel warto korzystać?
Jak zadbać o cyberbezpieczeństwo i wykorzystywać sztuczną inteligencję w e‑commerce?
Śledź kolejne wpisy na portalu „MIT Sloan Management Review Polska”, gdzie będziemy prezentować wystąpienia prelegentów „E‑commerce Trends Summit”.