Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>
Informacje potrzebne są wszystkim grupom akcjonariuszy

Inwestorzy indywidualni zwracają dużą uwagę na jakość i tempo docierających ze spółek informacji. Menedżerowie firm giełdowych nie zawsze jednak doceniają potrzeby tej grupy akcjonariuszy.

Z badań przeprowadzonych przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych wynika, że komunikacja zarządów spółek z inwestorami indywidualnymi ma duże znaczenie dla ich decyzji inwestycyjnych, aczkolwiek świadomość tego faktu wśród menedżerów nie należy do najwyższych. Inwestorzy, którzy byli respondentami „Ogólnopolskiego Badania Inwestorów”, stwierdzili, że od wielu lat przy podejmowaniu decyzji kierują się przede wszystkim własnymi analizami tak twierdzi aż 61,8% badanych. Drugą ważną przesłanką przy podejmowaniu decyzji jest własna intuicja, a trzecią informacje ze spółek (43,1%). Potwierdza to dążenie graczy giełdowych do samodzielności w ocenie szans inwestycyjnych, zwłaszcza że dopiero w dalszej kolejności liczą oni na rekomendacje domów maklerskich, podpowiedzi znajomych czy sugestie znalezione na blogach eksperckich i branżowych forach internetowych.

Zostało 68% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Dołącz do subskrybentów MIT Sloan Management Review Polska Premium!

Jesteś subskrybentem? Zaloguj się »

Artur Rzepka

Ekspert w zakresie relacji inwestorskich oraz wiceprezesem i dyrektorem generalnym Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych.

Piotr Gozdowski

Redaktor "Pulsu Biznesu", współpracował z "Harvard Business Review Polska".


Najpopularniejsze tematy