Ten artykuł dostępny jest także w wersji audio. Zaloguj się lub zostań prenumeratorem i słuchaj bez ograniczeń!
W tej historii jest pomysłowy produkt, niespodziewana sukcesja, kobieta na czele firmy pełnej inżynierów i międzynarodowy sukces. O tym, jak udało się go osiągnąć dzięki żelaznej konsekwencji w dążeniu do celu połączonej z autentycznym przywództwem, opowiada Małgorzata Bieniaszewska, właścicielka MB Pneumatyki.
Gdy przejmowałam stery rodzinnego biznesu, byłam studentką filologii. Chciałam zostać nauczycielką języka angielskiego, ale sytuacja rodzinna pokrzyżowała moje plany. Z dnia na dzień musiałam stanąć na czele firmy, którą dotychczas zarządzał mój ojciec. Pogarszający się stan zdrowia nie pozwalał mu już, niestety, na pełne zaangażowanie w sprawy biznesowe. W związku z tym przejęłam jego obowiązki. Bez doświadczenia, z innymi planami na życie, byłam zmuszona zmierzyć się z nową rzeczywistością, ponieważ odpowiadałam za przyszłość całej rodziny. W pierwszej kolejności musiałam zgłębić tajniki branży automotive, o której nic nie wiedziałam.
Choć polska historia motoryzacji nie jest tak spektakularna jak włoska, niemiecka czy francuska, to trzeba przyznać, że ta branża radzi sobie u nas całkiem nieźle. Stanowi drugi pod względem wielkości sektor w Polsce z blisko trzema tysiącami firm zatrudniających niemal 200 tysięcy pracowników. Mamy producentów wielu części samochodowych: od silników, przez opony, odlewy żeliwne, zabudowy, po złącza hamulcowe.
Czytaj, inspiruj się, twórz. Daj sobie szansę na rozwój dzięki solidnej dawce harvardzkiej wiedzy. Prenumerując, masz pewność, że na bieżąco będziesz poznawać tajniki najlepszych ekspertów biznesowych. Kup teraz!
...