Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>
Czy algorytmy dyskryminują ludzi pod względem płci i rasy?

Nawet jeśli reklamodawca ma jak najlepsze intencje, algorytmy, których zadaniem jest targetowanie reklam, mogą preferować pewne grupy ludzi i dyskryminować inne.

Platformy reklamowe online osiągnęły imponujące sukcesy finansowe dzięki zaawansowanym zdolnościom targetowania reklam, pozwalającym na precyzyjne dotarcie do wybranych grup docelowych. Skuteczność platformowej komunikacji przyciąga reklamodawców, którzy mogą adresować reklamy do określonych grup użytkowników lub pewne grupy wykluczać. Jak się okazuje, proces może wypaczyć wyświetlanie reklam niezgodnie z intencjami reklamodawców, a algorytmy mogą zostać posądzone o rasizm.

Zostało 68% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Dołącz do subskrybentów MIT Sloan Management Review Polska Premium!

Jesteś subskrybentem? Zaloguj się »


Najpopularniejsze tematy