Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>
Uczyń cyberbezpieczeństwo strategicznym zasobem swojej firmy

Zmiana podejścia liderów do cyberbezpieczeństwa może zwiększyć odporność i przewagę biznesową – trzeba tylko zacząć traktować je jako źródło możliwości, a nie operacyjną konieczność.

Kiedy 27 czerwca 2017 roku pracownicy ponad 80 globalnych firm uruchomili swoje komputery, zobaczyli czarne ekrany z komunikatem „Ups, Twoje ważne pliki są zaszyfrowane” i żądanie zapłaty okupu w bitcoinach, jeśli chcieli je odzyskać. W ciągu kilku godzin menedżerowie zdali sobie sprawę z zasięgu ataku – złośliwe oprogramowanie zainfekowało centralne serwery firm i sparaliżowało wykonywanie jakichkolwiek operacji – od komunikacji między biurami, przez dostęp do dokumentów i danych klientów, aż po wszystkie systemy operacyjne i produkcyjne. Wirus NotPetya, który zaczął się rozprzestrzeniać, wykorzystując aktualizację popularnego na Ukrainie programu do rozliczeń podatkowych, spowodował szkody gospodarcze przekraczające 10 miliardów dolarów na całym świecie w takich branżach, jak: transport, energetyka, farmaceutyka, produkcja żywności, dobra konsumenckie i usługi profesjonalneIndeks górny 1.

I choć nie jest to jedyny przykład tak niszczycielskiego cyberataku, to wiele największych firm światowego formatu w dalszym ciągu nie jest na podobne zdarzenia przygotowanychIndeks górny 2. Zarządzający uznają cyberbezpieczeństwo za ważny element planowania działań IT, ale nie rozumieją strategicznego charakteru ataków cybernetycznych, które są jednocześnie zagrożeniem dla zysków i operacji, ale także szansą. Tak, to nie błąd – szansą.

Zostało 91% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Dołącz do subskrybentów MIT Sloan Management Review Polska Premium!

Jesteś subskrybentem? Zaloguj się »

Manuel Hepfer

Manuel Hepfer jest doktorantem w Saïd Business School na Uniwersytecie w Oksfordzie.

Thomas C. Powell

Thomas C. Powell jest profesorem zarządzania w Saïd Business School.

Polecane artykuły


Najpopularniejsze tematy