biznes technologie innowacje
technologiczna strona biznesu
biznes technologie innowacje
najważniejsze informacje zebrane w jednym miejscu

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>
Świadomy biznes

Biznes stał się „świadomym obywatelem”… mimo wszechobecnego paradygmatu wzrostu pojawiły się inne miary oceny sukcesu biznesowego, na przykład wpływ na środowisko, a raczej jego brak – pisze Dominika Bettman, dyrektor zarządzająca Microsoft Polska, w książce Technologiczne magnolie. Jej zdaniem odpowiedzialne podejście do biznesu wymaga głębokiego przemodelowania i świadomego zastosowania nowych technologii. Tę myśl rozwija w udzielonym nam wywiadzie Czas na zrównoważony rozwój.

Kurczące się zasoby Ziemi i większa świadomość zagrożeń dla planety i jej mieszkańców to zjawiska, których liderzy współczesnych organizacji nie mogą już ignorować. Umiejętne podejście do każdego z nich wymaga zastosowania nowych rozwiązań technologicznych, czy to w obszarze wytwarzania energii, czy w e‑handlu, czy w produkcji przemysłowej.

Jakie technologie mają w tym kontekście największe znaczenie? Jakie są największe wyzwania związane z przyjęciem optyki zrównoważonego rozwoju w firmach? Piszemy o tym w najnowszym, zimowym, numerze „MIT Sloan Management Review Polska”.

W artykule Czy stać nas na zrównoważony biznes Marco Bertini, John Pineda, Amadeus Petzke i Jean‑Manuel Izaret pokazują, w jaki sposób kreatywnie ustalać ceny produktów i usług, by korzystnie wpływać na społeczeństwo, środowisko i samą organizację.

Konkretne, praktyczne rozwiązania, jakie firmy mogą podejmować w obszarze zrównoważonego rozwoju, prezentuje też artykuł Dekarbonizacja najbardziej opornych sektorów bez utraty rentowności. Amory Lovins pisze w nim, że redukcja szkodliwych emisji w takich gałęziach gospodarki jak transport czy produkcja energii dla procesów przemysłowych może być źródłem nowych strategicznych szans dla przedsiębiorstw.

Z kolei w tekście Mity dotyczące nieautoryzowanych podwykonawców Felipe Caro, Leonard Lane i Anna Saes de Tejada Cuenc pokazują, jak skutecznie dbać o transparentność łańcucha dostaw dzięki wykorzystaniu analiz i zmniejszeniu nacisku na cenę produktu. Zachęcam też do lektury pozostałych tekstów w numerze. Mam nadzieję, że pozwolą Państwu lepiej zrozumieć, iż prowadzona współcześnie transformacja firmy może i powinna być realizowana z troską o ludzi i środowisko.

Życzę owocnej lektury!

Paweł Górecki, redaktor prowadzący „MIT Sloan Management Review Polska”

Paweł Górecki

Redaktor prowadzący MIT Sloan Management Review Polska