Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>
Omnichannel ponad granicami

Pomysł na innowacyjną rękawicę do demakijażu wykonaną z mikrowłókna przywiozły z Tasmanii. Dopracowały go wraz z producentami z Korei. A pierwszego dystrybutora poznały w Arabii Saudyjskiej. Założycielki firmy Phenicoptere opowiadają o tym, jak sprzedaż wielokanałowa pomogła im stworzyć globalną markę Glov.

Marka Glov, której znakiem rozpoznawczym stały się rękawice do demakijażu wykonane z mikrowłókna, obecna jest już na 70 rynkach. Liczba rynków, na które trafiamy, jest więc większa niż łączna liczba naszych pracowników, choć zatrudniamy ponad pięćdziesiąt osób. Część pracuje w Warszawie, gdzie jest nasze centrum dowodzenia działaniami związanymi z budowaniem marki i sprzedażą, a część – w Janowie Lubelskim, gdzie mieści się nasza produkcja. Z tych dwóch miejsc trafiamy na światowe rynki dzięki nowym technologiom i strategii omnichannel. Od zawsze miałyśmy globalne ambicje i mocne przekonanie, że nie ma czegoś takiego jak „się nie da”.

Na początku był pomysł na produkt

Obie skończyłyśmy ten sam kierunek studiów, tj. marketing i zarządzanie na Uniwersytecie Warszawskim, akurat w czasie kryzysu gospodarczego rozpoczętego upadkiem banku Lehman Brothers. Jedna z nas – Ewa – zaczęła rozkręcać biznes gastronomiczny w Małopolsce. Druga, czyli Monika, miała problem ze znalezieniem pracy, ale za to dużo czasu na myślenie o tym, jak ułatwić sobie i innym kobietom codzienne życie. I to właśnie Monika podczas wakacyjnej pracy w klinice urody w Tasmanii poznała mikrowłókna i od tej pory nie mogła zapomnieć o ich magicznych właściwościach.

Zapewne każda nasza czytelniczka zna ten problem. Po całym dniu spędzonym w makijażu trzeba go zmyć. Służą do tego różnego rodzaju kosmetyki: mleczka, żele czy płyny micelarne, których często używa się razem z jednorazowymi płatkami kosmetycznymi. Ani to ekologiczne, ani dobre dla skóry. Czasami, aby makijaż usunąć, trzeba przecierać twarz wielokrotnie, aż do skutku. Bywa, że szczypią oczy, skóra jest podrażniona. Demakijaż nie jest więc tym, co kobiety lubią najbardziej. Same też nie znosiłyśmy tego etapu codziennej pielęgnacji. Kiedy Monika przywiozła informacje o mikrowłóknach, razem postanowiłyśmy zweryfikować, czy uda się za ich pomocą skutecznie oczyścić twarz tylko dzięki wodzie.

Od testowania do sprzedawania

Prototyp włókna Glov pomogli nam przygotować koreańscy producenci. Ma ono końcówki w kształcie gwiazdki, jest 30 razy cieńsze niż bawełna i aż 100 razy cieńsze od ludzkiego włosa. Kiedy jest mokre, zasysa wręcz cząsteczki makijażu w głąb siebie. Działa na nie niczym magnes, nie rozmazując niczego na skórze, a przy okazji ją masując.

Byłyśmy pierwszymi testerkami naszego produktu i już pierwsze próby przyniosły nam dużo satysfakcji. Na nasze rękawice patrzyłyśmy jak na przełom w codziennej pielęgnacji, gdyż wcześniej w naszej części świata nikt nie wpadł na nic podobnego. Następnie pokazałyśmy go siostrom, koleżankom, mamom. Wszystkie mówiły, że produkt skradł ich serca i chętnie by go kupiły, gdyby był dostępny w sprzedaży. Wtedy postanowiłyśmy nasz pomysł skomercjalizować. Decyzję podjęłyśmy jeszcze w 2011 roku, a już rok później zarejestrowałyśmy spółkę Phenicoptere.

Nowa kategoria produktów

Decydując się na założenie firmy, wiedziałyśmy, że będziemy potrzebować dużo pieniędzy, aby wyprodukować rękawice, opakować je, wypromować, opatentować włókno itp. Gdy szukałyśmy źródeł finansowania, trafiłyśmy na tzw. fundusz zalążkowy (seed capital), który postanowił nas wesprzeć. W zamian za 15% udziałów pozyskałyśmy kapitał w wysokości 100 tys. zł. Te pieniądze pozwoliły nam opłacić wniosek na minimalny zakres patentowy, uruchomić skromną produkcję, stworzyć opakowania i stronę WWW.

Zostało 83% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Dołącz do subskrybentów MIT Sloan Management Review Polska Premium!

Jesteś subskrybentem? Zaloguj się »

Joanna Koprowska

Redaktorka „ICAN Management Review” oraz „MIT Sloan Management Review Polska”.

Monika Żochowska

założycielka Phenicoptere, pierwszej firmy na świecie,która wyspecjalizowała się w stosowaniu mikrowłóknaw kosmetyce.

Ewa Dudzic-Filaseta

założycielka Phenicoptere, pierwszej firmy na świecie,która wyspecjalizowała się w stosowaniu mikrowłóknaw kosmetyce.


Najpopularniejsze tematy