Niepewność i obawa przed nieznanym powodują w gospodarce wiele zawirowań. To one sprawiają, że firmy i indywidualni konsumenci ograniczają wydatki i skupiają się na zabezpieczaniu swojego majątku oraz minimalizowaniu ryzyka. Najbardziej cierpią na tym konkretne obszary biznesu. Priorytetem podczas każdego kryzysu jest zagwarantowanie pracownikom odpowiednich warunków zatrudnienia oraz zapewnienie, że przedsiębiorstwa, które do tej pory były efektywne, będą takie również w trakcie kryzysu i po nim.
Jeśli spojrzymy na wydarzenia z ostatnich lat na całym świecie, takie jak trzęsienia ziemi na Haiti, huragany w USA, pożary w Australii czy obecna pandemia, trudno nie odnieść wrażenia, że w takich sytuacjach nasze podejście do pracy i życia ulega zmianie – i to często zasadniczej. Bez względu na rodzaj zawirowań, z którymi mamy do czynienia, powinniśmy skupić się na ludziach i wszystkim, co ich dotyczy. W czasie kryzysu partnerzy biznesowi, rządy oraz całe społeczeństwa powinny wykraczać myślą poza horyzont codziennych wyzwań – zysków, ambicji, ideałów czy wizji – i skoncentrować się na zaspokojeniu podstawowych potrzeb ludzkich, takich jak bezpieczeństwo, żywność i schronienie. Do tego zalicza się również zagwarantowanie pracownikom wynagrodzeń za ich pracę. Jako ADP, firma odpowiadająca za terminową realizację wypłat należnych osobom zatrudnianym przez naszych klientów, jesteśmy świadomi, jak ogromne znaczenie ma zarządzanie kadrami w czasie kryzysu. Bezpieczeństwo jest integralną częścią naszych procesów biznesowych.