Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>
Nowe kanały, stare wyzwania

Słowo e‑commerce weszło do naszego codziennego słownika zaledwie kilkanaście lat temu. Mało kto jednak wie, że jego historia ma już pół wieku! Za prekursora handlu elektronicznego uważana jest amerykańska firma CompuServe, która w latach siedemdziesiątych zeszłego wieku przeszła drogę od operatora poczty elektronicznej do dostawcy usług internetowych. W kolejnych latach ruszyły platformy handlu elektronicznego Amazon i eBay, a Netflix przekształcił się z tradycyjnej wypożyczalni w internetowy serwis z filmami. Gdy ruszyły płatności internetowe, stało się pewne, że w nowym milenium nic już nie będzie takie samo.

A jednak są rzeczy stałe i niezmienne od zarania dziejów i należą do nich reguły oraz wyzwania rządzące handlem tradycyjnym i internetowym. Dlatego tematyce e‑commerce poświęcamy w bieżącym wydaniu specjalny blok artykułów. Zaczynamy od autorskiego badania, zatytułowanego <a href=>E‑COMMERCE: więcej tu handlu czy technologii?, w którym wytypowaliśmy kluczowe trendy kształtujące przyszłość e‑commerce i sprawdziliśmy, czy polskie firmy za nimi nadążają. Jednym z wniosków płynących z badania jest nadmierna koncentracja na technologii kosztem doświadczeń klienta, co potwierdza Jakub Roskosz w artykule <a href=>Chcesz sprzedawać w sieci? Wróć do korzeni. Przedsiębiorca i bloger odsłania w nim tajniki swoich kolejnych sukcesów w e‑commerce i zachęca handlujących w sieci, by czerpali ze swoich doświadczeń w tradycyjnym handlu. W kolejnym artykule, zatytułowanym <a href=>8 ogniw łańcucha wartości e‑commerce, Maciej Żyto przedstawia sprawdzony przepis na budowanie sprzedaży online w firmie, a Kamila Gębik w tekście <a href=>E‑commerce pędzi coraz szybciej. Nie zostawaj w tyle! podpowiada, jak tę sprzedaż rozruszać.

Oczywiście, nie samą sprzedażą człowiek żyje, zachęcam więc do lektury pozostałych artykułów. A równocześnie składam Państwu najserdeczniejsze życzenia z okazji zbliżających się świąt Bożego Narodzenia. Oby e‑handel napędzał wzrost Waszych firm w nadchodzącym roku!

Dr Witold B. Jankowski, redaktor naczelny

Witold B. Jankowski

Prezes ICAN Institute. Redaktor naczelny "ICAN Management Review" i "MIT Sloan Management Review Polska". Jeden z najbardziej doświadczonych konsultantów strategicznych w Europie. 


Najpopularniejsze tematy