Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>
NA TABLICY: Czas wrócić do nauki

Przestaje się liczyć to, co wiesz i umiesz teraz. Znaczenie zyskuje to, czego możesz się dowiedzieć i nauczyć w przyszłości oraz chęć, by nieustannie zdobywać nową wiedzę. Superpracownicy przyszłości to osoby, które śpiewająco odnajdują się poza strefą komfortu.

Od jakiegoś czasu zapotrzebowanie pracodawców na umiejętności się zmieniało, a teraz zmieni się jeszcze bardziej. W świecie postcovidowym firmy zrewidują swoje oczekiwania odnośnie do kompetencji pracowników. Na znaczeniu zyskają te, które ocalałym organizacjom pozwolą nie tylko budować konkurencyjność, ale przede wszystkim być bardziej „agile”. To właśnie zwinne odnajdywanie się w zmiennej, niepewnej, złożonej i niejednoznacznej rzeczywistości VUCA plus stanie się priorytetem. A ten zrealizować można wyłącznie z odpowiednimi ludźmi na pokładzie. Z badań Manpower wynika, że firmy będą szukać osób otwartych na szeroki zakres obowiązków, łatwo adaptujących się do nowych wyzwań, potrafiących funkcjonować w wielokulturowym i wielopokoleniowym zespole. Aby przygotować się i swoich pracowników do tych oczekiwań, warto popracować nad czterema, wymienionymi obok, obszarami.

1. Elastyczność

Przygotuj się na ciągłe zmiany – nie tylko w zakresie środowiska pracy, sposobów jej wykonywania, przynależności zespołowej czy projektowej, ale również w zakresie obowiązków.

2. Uczenie się

Nigdy nie spoczywaj na laurach! Stałe doskonalenie jest koniecznością, od której nie ucieknie nikt. Pomocna przy tym będzie metakompetencja – umiejętność szybkiego uczenia się i oduczania się.

3. Dzielenie się wiedzą

Atrakcyjnymi pracownikami nie są eksperci, którzy posiedli ogromną wiedzę i zachowują ją dla siebie. Teraz musisz umieć dystrybuować swoją wiedzę i umiejętności w organizacji. Tak wniesiesz prawdziwą wartość.

4. Skuteczna komunikacja

Umiejętność przekuwania w słowa myśli i idei od zawsze była nieoceniona w biznesie i współpracy z innymi. Teraz staje się jeszcze ważniejsza i należy ją bezwzględnie szlifować.

Joanna Koprowska

Redaktorka „ICAN Management Review” oraz „MIT Sloan Management Review Polska”.

Piotr Zygmunt

Ekspert w dziedzinie zaawansowanych procesów rekrutacyjnych. Pracuje w zespole Talent Solutions, działającym w ramach ManpowerGroup, na stanowisku Recruitment Process Outsourcing Managera na Polskę.


Najpopularniejsze tematy