Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>
IT potrzebuje więcej kobiet

Świat nowych technologii oferuje kobietom wiele możliwości rozwoju, lepsze zarobki i stabilne zatrudnienie. Czas sięgnąć po te benefity i otworzyć się na nowy rozdział w karierze.

MNIEJ NIŻ CO PIĄTA POLKA jest zadowolona z warunków oferowanych przez obecnego pracodawcę. Aby sięgnąć po nowe możliwości, muszą jednak wziąć sprawy w swoje ręce. Z raportu Future Collars i ICAN Institute pt. Wielki reset umiejętności wynika, że 7% pracodawców korzysta z możliwości, jakie daje reskilling. Z kolei według danych Polskiego Instytutu Ekonomii, w naszym kraju brakuje 150 tysięcy specjalistów IT, a deficyt ten będzie się pogłębiać ze względu na duże zapotrzebowanie na pracowników w naszej branży.

Postaw na reskilling

Warto, by kobiety dostrzegły potencjał drzemiący w przejściu do nowych technologii. Patrząc na ten krok jak na inwestycję, można liczyć na wysoką stopę zwrotu. Wkroczenie do świata IT to nie tylko gwarancja lepszych zarobków, większej stabilności zatrudnienia i spektakularnych możliwości rozwoju dzięki szybszym ścieżkom awansu, ale także możliwość współtworzenia przyszłości i oddziaływania na nią.

Możliwości jest wiele i nie od razu trzeba się biegle „porozumiewać” językami programowania takimi jak Phyton czy Java, by zaistnieć w IT. Obalmy ten mit! Aby trafić do branży nowych technologii, przede wszystkim wystarczą dobre chęci, potencjał i chęć do nauki. Zamiast stawiać na rewolucję i całkowite przebranżowienie, które dla wielu kobiet stanowi zbyt dużą zmianę na początku, warto zweryfikować swoje dopasowanie do tej branży, pełniąc funkcje nietechniczne, jak np. marketing, HR czy product management. A potem wraz ze zdobytym doświadczeniem, długą listą kontaktów branżowych i pogłębioną znajomością świata nowych technologii zdecydować się na rozwój w wybranej dziedzinie.

Cloudware jest kobietą

W naszej firmie uwalniamy potencjał kobiet, bo wierzymy w siłę ich kompetencji. Z dumą mogę napisać, że Cloudware jest kobietą. Już niemal 40% naszej załogi stanowią kobiety, które zarówno zajmują się programowaniem, jak i sprzedażą usług czy marketingiem. Doceniamy je zwłaszcza ze względu na zdolności analityczne, umiejętność adaptacji do nowych warunków czy dar zjednywania sobie ludzi. Cały czas jednak dostrzegamy fakt, że świat IT charakteryzuje się dominacją mężczyzn, a wiele firm deklarujących sprzyjanie kobietom poprzestaje na mówieniu o ich istotnej roli.

Cloudware jako firma zaangażowana społecznie postanowiła temu przeciwdziałać. Aby zwalczyć stereotypy, które blokują kariery kobiet w IT, a przede wszystkim by edukować cyfrowo przyszłe pokolenia, powołaliśmy Fundację Cloudware – Lepszy Start. Nasza inicjatywa jest skierowana do dzieci i młodzieży, bo – jak wiadomo – wiele przekonań dotyczących ról zawodowych powstaje już na tym etapie. Współpracujemy m.in. z Zespołem Szkół Łączności w Warszawie czy Liceum Batorego, a od 2024 roku uruchomimy platformę online z kursami dla młodych adeptów IT, w których pracownicy nasi i zaprzyjaźnionych firm będą się dzielić swoją wiedzą.

Szczególną uwagę poświęcimy dziewczynkom. Tak by pokazać im, że IT stoi przed nimi otworem. Chcemy je inspirować do świadomych życiowych i edukacyjnych wyborów, przedstawiając liderki IT, które odnalazły się w tej branży i mogą stanowić wzór do naśladowania. To bardzo ważne, by na tym etapie rozwoju inspirować młode osoby. Aż 48% kobiet, które zaczęły robić karierę w branży IT, przyznało, że nie miały żadnego wzoru do naśladowania. W ich otoczeniu nie było bowiem innych kobiet, które mogłyby być dla nich autorytetem. Jeśli dziewczynki nie mają na kim się wzorować, rzadziej wkraczają na ścieżkę IT.

My chcemy to zmienić, rozwiązując problem deficytu kobiet w branży nowych technologii u jego źródła. Skorzysta na tym cała branża, bo w kobietach drzemie ogromny potencjał, który warto obudzić, by raz na zawsze zapomnieć o deficycie specjalistów.•

Ewelina Furtak

Dyrektor marketingu, Cloudware Polska Związana z branżą IT od ponad 8 lat. Współpracowała z takimi firmami jak Google, Eizo, czy IBM. Posiada doświadczenie marketingowe poparte pracą przy różnych projektach z dziedziny nowych technologii, w tym blockchain i kryptowaluty. Łączy marketing ze światem technologii, pokazując, że środowisko IT stale odpowiada na dynamicznie zmieniające się potrzeby biznesu. W Cloudware Polska odpowiada za tworzenie i wdrażanie strategii marketingowej, komunikację, oraz współpracę z partnerami. Z zamiłowania i wykształcenia psycholog biznesu. 

Polecane artykuły


Najpopularniejsze tematy