Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>
Czas na odbicie

Choć epidemia ciągle się tli, lokalnie wybuchają nowe ogniska koronawirusa, a zakażonych przybywa, ludzie i firmy odczuwają ulgę. Rząd przywraca pozwolenia na działalność kolejnym grupom przedsiębiorstw. Gospodarka podnosi się z kolan, a polscy przedsiębiorcy wdrażają strategie odmrożenia biznesu.

W miarę rozprzestrzeniania się epidemii COVID‑19 na całym świecie firmy niezależnie od swojej wielkości i branży były zmuszone stawić czoła wielu nieoczekiwanym wyzwaniom. Polskie przedsiębiorstwa również musiały się zaadaptować do nowych warunków, rozwiązując po drodze wiele problemów – od zapewnienia bezpieczeństwa pracownikom po ochronę danych czy łańcuchów dostaw. Na początku marca wielu liderów miało w głowie pytania: „Co dalej?”, „Kiedy wszystko wróci do normy?”, „Kiedy zaczniemy nadrabiać stracony czas?”. Po przymusowej izolacji i zamrożeniu wielu sektorów gospodarki nadszedł długo wyczekiwany powrót do nowej normalności i sprawdzian dla liderów, którzy tygodniami planowali strategie reanimujące ich firmy.

Parafrazując autora Sztuki wojny Sun Tzu, wojnę zwycięży ten, który będzie najlepiej przygotowany. ICAN Research, jednostka badawcza ICAN Institute, przeprowadził w pierwszym tygodniu czerwca 2020 roku badanie, aby dowiedzieć się, w jaki sposób organizacje chcą odbudować swój biznes do poziomu sprzed pandemii oraz jak planują się później rozwijać. Respondentami było 135 przedstawicieli średnich firm i 125 dużych organizacji, wśród których znaleźli się prezesi (13%), członkowie zarządu (42%) lub dyrektorzy kluczowych funkcji (45%). Prawie połowa badanych reprezentowała sektor produkcji, co trzeci pracował w usługach, a pozostali w handlu.

Powrotu do normalności wyczekiwali wszyscy, ale jak się okazuje, nawet bardzo upragnione powroty nie są łatwe – i to zarówno dla pracowników, jak i dla biznesu. Świadczą o tym trzy główne wnioski z analizy odpowiedzi respondentów dokonanej przez badaczy ICAN Research.

Zostało 90% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Dołącz do subskrybentów MIT Sloan Management Review Polska Premium!

Jesteś subskrybentem? Zaloguj się »

Lidia Zakrzewska

Redaktor zarządzająca "ICAN Management Review".


Najpopularniejsze tematy