Zarządzanie sobą
5 sposobów na przełamanie rutyny w pracy
Masz wrażenie, że każdy dzień wydaje się pasmem powtarzających się czynności. Każdy poranek rozpoczyna się od rytualnego kubka kawy, budzącego się do życia ekranu monitora i lawiny przychodzących e-maili, które przypominają o kolejnej rundzie korporacyjnego pokera. Czy istnieje skuteczny sposób, by przełamać monotonny rytm biurowej codzienności?
Jak się zmotywować do nudnych zadań
Nawet jeśli masz szczęście i kochasz swoją pracę, zapewne czasami i tak musisz wykonywać zadania, z którymi ci nie po drodze. Takie, które są dla ciebie nudne, odmóżdżające, męczące i po prostu denerwujące. Jak sprytnie okiełznać niechęć do podejmowania działań, które wydają się bezsensowne, by jak najszybciej mieć je z głowy?
Nauka na własnych błędach jest trudniejsza, niż ci się wydaje
Z natury jesteśmy zakładnikami wielu ograniczeń, które powstrzymują nas od nauki na własnych błędach, dostrzegania swoich potknięć i zapobiegania sromotnym porażkom. Na szczęście możesz się przed nimi bronić, dzięki czemu nie dopuścisz, by jakakolwiek porażka poszła na marne.
Opanuj sztukę zarządzania czasem: strategie dla zabieganych
W obecnych czasach, gdzie tempo życia nieustannie rośnie, umiejętność efektywnego zarządzania sobą w czasie staje się kluczowa. Nadmiar obowiązków, celów i zadań do wykonania prowadzi do nasilania się stresu i spadku efektywności. Istnieje jednak wiele strategii, które mogą pomóc w lepszym zarządzaniu czasem i zwiększeniu produktywności.
Zalety podejmowania decyzji na skróty
Coraz większa liczba badań naukowych wskazuje na to, że prezesi firm, którzy wykorzystują heurystykę, są w stanie podejmować skuteczniejsze decyzje niż ci o bardziej kompleksowym podejściu.
Jak zrównoważyć długi staż pracy z rozwojem kariery zawodowej
Jak długo można pozostać na jednym stanowisku? Nie chodzi tylko o liczbę przepracowanych lat, ale o ocenę stopnia rozwoju, możliwości i zdolności adaptacyjnych. Mimo że często zachwala się korzyści płynące z lojalności i stabilności, to istnieje tak zwany punkt krytyczny, w którym poczucie komfortu prowadzi do stanu zadowolenia, a perspektywy wzrostu i rozwoju zaczynają blednąć.
Chcesz zwiększyć efektywność pracy umysłowej? Zarządzaj budżetem energii kognitywnej
Możemy czerpać korzyści z refleksji, jednocześnie omijając pułapki bezproduktywnych ruminacji, jeżeli tylko będziemy kierować swoją energią w zaplanowany sposób.
Elastyczność to klucz do pogodzenia sensu życia i znaczenia pracy
Doświadczenia z pandemii COVID-19 skłoniły nas do refleksji nad wieloma sprawami. Zweryfikowaliśmy towarzyszące nam od dawna założenia, wyrobiliśmy sobie nowe nawyki, a od sporej części zachowań odeszliśmy. Jedno z fundamentalnych pytań brzmi: Co jest teraz dla ciebie ważne?
Czego warto nauczyć się z filmu "Skazani na Shawshank", czyli o drobiazgach, które mają wpływ na ważne decyzje
Kultowy film, wspaniałe role głównych aktorów, niesamowity scenariusz pokazujący, jak spryt w połączeniu z ogromną wytrwałością doprowadzają do tego, że dobro ostatecznie zwycięża. Ale jest w nim jeszcze drobny, poboczny wątek, który nabiera wagi w kontekście sztuki podejmowania dobrych decyzji biznesowych.
Klątwa Blitza: jak bardzo się boisz, że coś cię ominie?
Konsekwencje nasilonego FOMO mogą być bardzo skrajne.
Poznaj wrogów dobrych decyzji i zerwij z nimi jak najszybciej
Błędy nie są złe, o ile wyciągniemy z nich wnioski i o ile naprawimy je jak najszybciej. Możemy też ograniczyć ich liczebność, eliminując 9 nawyków złych decydentów. Z jakimi przyzwyczajeniami najlepiej zerwać od razu?
Mamy przepis na decyzje doskonałe!
Jeśli kiedykolwiek poszedłeś na kompromis w nadziei, że lepszy rydz niż nic, to pewnie wiesz, że kompromisy uwierają. Mam dobrą wiadomość – z najnowszej książki HBRP Decyzje doskonałe dowiesz się jak kompromisom powiedzieć stanowcze nie.
Refleksje: Jerzy Dudek
Sześćdziesięciokrotny reprezentant Polski mówi o podejmowaniu decyzji, rozwiązywaniu konfliktów i o tym, że trzeba wiedzieć, kiedy skończyć.
Jak odrzucić atrakcyjną ofertę i na tym zyskać?
Na pewno słyszałeś kiedyś o pojęciu BATNA, czyli Best Alternative to a Negotiated Agreement. Pamiętam, że pierwszy raz spotkałam się z nim podczas lektury jednej z lepszych książek o negocjowaniu, wydanej nomen omen przez Harvard Business School, o tytule Negotiation Genius. Co z niej wynika? Czy pamiętasz wszystkie zasady negocjacji? Jakie korzyści przynosi świadome podejście do nich?