Optymalizacja usług
Niepewność AI - klucz do etycznej technologii przyszłości
Co by było, gdyby firmy tworzyły algorytmy z myślą o potrzebach użytkowników, a nie o własnych celach?
Im więcej ofiarujesz, tym więcej zarabiasz
Odpowiednio przemyślane wpłaty na cele charytatywne mogą pełnić funkcje marketingowe. Zachęcają klientów do zakupów i większych wydatków.
5 tekstów na temat kreatywności
Przypominamy pięć popularnych tekstów na temat kreatywności w cyfrowym środowisku pracy
Puste biurko. Cyfrowe zarządzanie obiegiem dokumentów
Nowoczesne rozwiązania z obszaru digitalizacji i automatyzacji procesów backoffice umożliwiają nie tylko optymalizację kosztów, ale także wspierają firmy na drodze cyfrowej transformacji.
Klientom sklepów internetowych nie zawsze zależy na szybkiej dostawie
Analiza danych ze sklepów internetowych pokazuje, że czas realizacji zamówienia to tylko jeden z wielu parametrów, które mają znaczenie dla klientów.
5 tekstów na temat transformacji
Przypominamy pięć popularnych tekstów na temat transformacji, także w wymiarze cyfrowym.
Firmy muszą otwierać się na mikrousługi i myśleć modułowo
Organizacje mogą uczynić zarządzenie łatwiejszym dzięki wprowadzeniu modułów, mikrousług i interfejsów API.
Przyśpieszona migracja do chmury
Badania przeprowadzone niedawno przez Salesforce wykazały, że pandemia przyspieszyła plany migracji do chmury w 81% przedsiębiorstw z sektora produkcyjnego.
Jak SaaS wykuwa nową kulturę pracy
Pandemia przyśpieszyła proces uelastycznienia rynku pracy. Wynajmujemy pracowników, sprzęt, a także coraz częściej także oprogramowanie. Biznes czasów (post)covidowych to nie tyle nowe ekosystemy pracownicze, co wręcz nowa filozofia korzystania z urządzeń i programów.
AI ocenia szkody komunikacyjne [Mistrzowie Innowacyjnej Transformacji]
PZU, jako pierwszy polski ubezpieczyciel, wdrożył sztuczną inteligencję do analizy szkód pojazdów. Za projekt o nazwie „Morfeus” firma otrzymała wyróżnienie specjalne od redakcji „MIT Sloan Management Review Polska”, w konkursie Mistrz Cyfrowej Transformacji, w kategorii „Technologia i organizacja”.
Co o cyberbezpieczeństwie mówią eksperci?
Przyśpieszona transformacja cyfrowa niesie ze sobą ryzyko zwiększonych zagrożeń. Xopero Software S.A., we współpracy z 21 ekspertami z 13 firm, przygotowało raport „Cyberbezpieczeństwo: Trendy 2021”. Jakie są prognozy specjalistów?
Algorytm i szczepionka. Gdy wiedza jest lepsza niż intuicja
Algorytm wiedział o epidemii w Wuhan już 31 grudnia 2019 r. WHO poinformowało o zagrożeniu dopiero 9 stycznia 2020 r. Algorytm był więc szybszy niż ogólnoświatowa organizacja. I to właśnie algorytm może zmienić politykę szczepień i ..biznes.
Hybrydowe dylematy biurowe
Pandemia wymiotła ludzi z siedziby firmy produkującej sprzęt muzyczny, natomiast stabilizująca się powoli „następna normalność” przyprowadziła ich z powrotem tylko częściowo. Zarząd zdecydował się więc na reorganizację przestrzeni biurowej, co rozwiązało część problemów, lecz równocześnie spowodowało powstanie kilku kolejnych.
W jaki sposób zachęcić pracowników, którzy polubili pracę zdalną, do regularnych wizyt w biurze?
To prawda, że wielu pracowników bardzo dobrze odnalazło się w systemie pracy zdalnej. Jednocześnie kilka ostatnich miesięcy pokazało też wiele pułapek związanych z tym modelem pracy – a nawet wręcz problemów, które może rodzić zbyt długa izolacja. Najlepszym rozwiązaniem wydaje się więc złoty środek – model hybrydowy.
Jak zadbać o poczucie bezpieczeństwa sanitarnego u osób, które pracują w biurze bądź je odwiedzają?
To, jak odbieramy daną przestrzeń, a w tym konkretnym przypadku to, czy będziemy chcieli wrócić do pracy w biurach, zależy w dużej mierze od naszych odczuć i poczucia bezpieczeństwa.
Jak wygrywać, koncentrując się na efektach osiąganych przez klienta
Obecnie klienci nie kupują produktu, kupują rozwiązanie swoich problemów. Produkt nie jest celem, lecz środkiem do celu.
Czy warto reorganizować przestrzeń biurową? Jeśli tak – w jaki sposób?
Pandemia koronawirusa rzeczywiście udowodniła, że praca zdalna jest rozwiązaniem, które sprawdza się nie tylko tymczasowo. Taki system pracy od lat postrzegany jest jako esencja elastyczności – nic zatem dziwnego, że kiedy stał się on powszechny, zmieniły się także preferencje pracowników, którzy dzisiaj oczekują od swoich pracodawców znacznie więcej również w przestrzeni biurowej.
Sztuczna inteligencja - 5 najciekawszych tekstów roku
Sztuczna inteligencja to jeden z najgorętszych tematów na styku biznesu i technologii. Przypominamy pięć najchętniej czytanych tekstów, poświęconych AI, które ukazały się na naszych łamach w tym roku.
Przejście na czyste floty to korzyść dla firmy i środowiska
ABB chce inspirować kierowców w kierunku zrównoważonej przyszłości elektrycznej. W tym celu inwestuje w rozwój sektora e-mobility.
Dyrektor ds. danych pilnie poszukiwany
Efektywne stosowanie analityki wymaga, aby przywództwo objął dyrektor ds. danych. Musi on być wyposażony w odpowiednie narzędzia i otrzymywać niezbędne wsparcie ze strony organizacji, aby móc realizować firmową wizję analityczną.