Podejmowanie decyzji
Pracuj nad swoją firmą. Ale nie w niej
Znane powiedzenie brzmi: „Pracuj nad swoim biznesem, a nie w nim”. Co tak naprawdę ono oznacza?
Pułapki grupowego myślenia
Jako lider możesz zachęcać swoich ludzi z zespołu do patrzenia na rzeczy z różnych perspektyw, ale nie będzie z tego żadnego pożytku, jeżeli nie nauczysz się dostrzegać i rozbrajać myślenia grupowego. Dobra wiadomość jest taka: z chwilą gdy zrozumiesz, jak działają jego podstawowe mechanizmy, zaczniesz bez trudu je rozpoznawać.
Satysfakcja z prowadzenia firmy to nie wszystko
Oczekiwania przedsiębiorców wobec działań państwa są proste: stworzyć przyjazne, transparentne warunki prowadzenia biznesu.
Elastyczność to klucz do pogodzenia sensu życia i znaczenia pracy
Doświadczenia z pandemii COVID-19 skłoniły nas do refleksji nad wieloma sprawami. Zweryfikowaliśmy towarzyszące nam od dawna założenia, wyrobiliśmy sobie nowe nawyki, a od sporej części zachowań odeszliśmy. Jedno z fundamentalnych pytań brzmi: Co jest teraz dla ciebie ważne?
Neuronauka w biznesie ma swoje ograniczenia
Zanim zainwestujesz w produkty i usługi, które mają ci dostarczyć biznesowej wiedzy opartej na badaniach nad mózgiem, powinieneś zrozumieć kilka kluczowych kwestii dotyczących neuronaukowych praktyk.
Łagodzenie nowych napięć towarzyszących pracy hybrydowej
Liderzy zaspokajają żądania pracowników dotyczące bardziej elastycznego trybu pracy, choć obawiają się jego wpływu na kulturę organizacyjną i zdolność do tworzenia innowacji.
Pracuj nad strategią w modelu otwartym
Tworzenie strategii w wąskim gronie, za zamkniętymi drzwiami, jest receptą na porażkę.
Niezwykłe biznesy, czyli jak pandemia wymusiła społeczną zmianę
W spolaryzowanej i napiętej atmosferze marki mają do odegrania ważną rolę społeczną, która wykracza daleko poza ich kompetencje sprzedażowe.
Mniejszościowi udziałowcy też mogą mieć ważny głos
Partnerzy mniejszościowi mogą mieć znaczący wpływ na decyzje biznesowe podejmowane w spółce joint venture.
Eksperymentowanie z użyciem narzędzi może być źródłem nowych pomysłów
Zapomnij o tradycyjnej burzy mózgów. Narzędzia używane do szybkiego prototypowania mogą przyspieszyć rozwój produktu, jeśli są użyte po to, by pomóc w generowaniu pomysłów.
Projektując produkt, zawsze myśl o cyberbezpieczeństwie
Aby uniknąć ukrytych luk zabezpieczeń, uczyń cyberbezpieczeństwo priorytetowym elementem w procesie rozwoju produktu, zamiast dodawać je na samym końcu.
Aplikacje mobilne to jego specjalność – Tomasz Woźniak z Future Mind
Tomasz Woźniak z Future Mind opowiada o dobrych praktykach w świecie mobile oraz dzieli się wskazówkami dotyczącymi podejmowania trafnych decyzji biznesowych.
Przygotuj się na efekt "byczego bicza"
Rosnąca inflacja i problemy z globalnym łańcuchem dostaw budzą obawy, że zbliża się recesja.
Niepewność AI - klucz do etycznej technologii przyszłości
Co by było, gdyby firmy tworzyły algorytmy z myślą o potrzebach użytkowników, a nie o własnych celach?
4 strategie cyfrowego sukcesu według CFO Spotify
Szwedzki serwis Spotify – oferujący usługę strumieniowego przesyłania muzyki – ma dziś 400 milionów użytkowników na świecie. CFO Spotify Paul Vogel, twierdzi, że celem firmy jest miliard użytkowników. Aby go osiągnąć, firma wdraża cztery strategie.
Nasi goście z MIT - 5 wywiadów na temat technologii w biznesie
Przypominamy pięć rozmów, które w tym roku przeprowadziliśmy z badaczami Massachusetts Institute of Technology.
Coworking alternatywą dla biura po pandemii
Tradycyjne biuro to już przeszłość, ale praca w domu to nie jedyna opcja na przyszłość.
Dlaczego szybka moda musi zwolnić
Duża część przemysłu modowego bazuje na skróceniu etapu od projektowania do sprzedaży i kulturze jednorazowości. Chociaż ten model biznesowy jest kuszący i dochodowy, nie jest on zrównoważony.
Co powstrzymuje firmy przed cyfryzacją?
Brak umiejętności technicznych (27%), opór przed zmianą funkcjonowania organizacji (26%) i brak strategii cyfryzacji (23%) to główne powody powstrzymujące europejskie firmy przed digitalizacji ich biznesu.
Czego warto nauczyć się od sów i skowronków, czyli sztuka podejmowania dobrych decyzji
Każdy człowiek dysponuje mechanizmem wewnętrznym, który określamy mianem zegara aktywności dobowej. I u każdego z nas zegar ten wyregulowany jest nieco inaczej, co ma ogromny wpływ na podejmowanie (nie)właściwych decyzji biznesowych.